ایران خودرو با سمند معمولی و پژو 405 خداحافظی کرد. براساس اعلام مدیرعامل این خودروساز قرار است سمند سورن جایگزین دو خودروی شود که به موزه هدایت شدند.

مهدی خطیبی که در سایت ایران خودرو در تبریز حضور یافته بود با اشاره به حذف سمند معمولی و پژو 405 از سبد محصولاتی این خودروساز گفت قرار است سمند سورن با تولید روزانه 400 دستگاه در سایت تبریز جایگزین این خودروها می شوند.

مدیرعامل ایران خودرو تاکید کرد اگر قرار است تیراژ تولید در سایت تبریز رشد کند نیازمند حمایت سیاست گذار کلان و تصمیم سازان در سطح استان و شبکه بانکی هستیم.

براساس آماری که خطیبی ارائه داد طی سال های تولید پژو 405 و سمند در مجموع بیش از 3 میلیون و 786 هزار دستگاه از این خودروها در ایران خودرو تکمیل و به بازار عرضه شد. سهم سمند از این تعداد حدود یک میلیون و 510 هزار و 750 دستگاه بود.

این مدیرخودروساز اعلام کرد ایران خودرو به دنبال این است تا با کنارگذاشتن این خودروها محصولات جدید و بروزتر را رانه خطوط تولید خود کند.

صفر شدن خودروهای ناقص اتفاق دیگری بود که خطیبی خبر آن را اعلام کرد. مدیر عامل ایران خودرو گفت زمانی که سکان هدایت این شرکت را در دست گرفت حدود 80 هزار دستگاه محصول ناقص در کف پارکینگ این خودروساز زمینگیر شده بود اما این خودروها تکمیل و دیگر خودروی ناقص تولید نخواهد شد.

این مدیر خودروساز از معرفی نمونه نیمه صنعتی تارا برقی در راستای فرمان رییس جمهوری خبرداد. آن طورکه خطیبی می گوید این خودرو با یک بار شارژ قابلیت طی مسیر 300 کیلومتری را خواهد داشت.

این مدیرخودروساز درباره صادرات خودرو گفت: محصولات صادراتی قیمت‌گذاری شده و توافقات برای صادرات به کشورهایی همچون روسیه و ونزوئلا انجام شده است. علاوه بر این به زودی تارا و آتامان در جاده‌های روسیه و تارا و دنا در ونزوئلا تردد خواهند کرد.

خطیبی از فروش خودرو در بورس کالا حمایت و آن را روشی برای توقف و کشف قیمت واقعی محصولات می داند.