سایپا نیز به جمع بهمن موتور و ایران خودرو در بورس کالا پیوست. خودروساز ساکن کیلومتر 15 جاده مخصوص قرار است شاهین را در تاریخ 22 شهریورماه سال جاری از مسیر بورس کالا در دسترس متقاضیان قرار دهد.

براساس اعلام بورس کالا سایپایی برنامه ریزی کرده اند که 200 دستگاه شاهین را روز سه شنبه هفته جاری در بورس کالا عرضه کنند.

شاهین قرار است با قیمت پایه 304 میلیون تومان در بورس کالا عرضه شود. این خودروساز موعد تحویل این خودرو را 23 مهرماه امسال در نظر گرفته است.

نکته قابل توجه در ارتباط با عرضه شاهین این است که علاوه بر متقاضیانی که تا کنون از مسیر بورس کالا خودرو دریافت نکرده اند آن دسته از متقاضیان که توانسته اند از بورس کالا خودرو خریداری کنند می توانند برای خرید خودروی شاهین نیز اقدام کنند.

محدودیت تعداد خرید برای هر کد ملی وجود ندارد و هر کد ملی می تواند بیش از یک دستگاه شاهین را نیز از بورس کالا خریداری کند.

بورس کالا اعلام کرده میزان پیش دریافت در نظر گرفته شده برای خرید شاهین از بورس کالا 10 درصد قیمت پایه در نظر گرفته شده است. بنابراین با توجه به قیمت پایه 304 میلیون تومانی متقاضیان خرید شاهین از بورس کالا می توانند با پرداخت حدود 30 میلیون تومان این خودرو را از بورس کالا پیش خرید کنند.

چنانچه عرضه بیش از تقاضا باشد خریداران حقوقی نیز می توانند برای خرید شاهین از بورس کالا اقدام کنند.

البته فراموش نکنیم که خریداران نهایی علاوه بر قیمت پایه در نظر گرفته شده برای این محصول سایپا باید سایر هزینه ها مانند مالیات ارزش افزوده 9 درصدی و همچنین هزینه های مرتبط با شماره گذاری را نیز پرداخت کنند.

پیش از شاهین بهمن موتور دیگنیتی، فیدلیتی 5 نفره و فیدلیتی 7 نفره را در بورس کالا عرضه کرده بود. ایران خودرویی ها نیز هایما S7 را از مسیر برس کالا در دسترس مشتریان خود قرار دادند. با توجه به اینکه هر چهار محصول عرضه شده پیشین سواری SUV (شاسی بلند) بودند شاهین را می توان اولین محصول سواری سدان (صندوقدار) در بورس کالا قلمداد کرد.