دبیر شورای عالی مناطق آزاد از وزیر صمت خواست تا با واردات بیش از هشت هزار و 200 دستگاه انواع خودرو برای ۲ جزیره کیش و قشم موافقت کند.

سعید محمد که برای درخواست خود نامه ای به رضا فاطمی امین نوشت. او با اشاره به نامه ای که پیش تر نوشته بود گفت به استحضار می‌رساند سازمان‌های مناطق آزاد کیش و قشم به طور مبرم نیازمند بازسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و سازمانی خود در آستانه برگزاری مسابقات جام جهانی قطر است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد از وزیر صمت  خواست دستور دهد در چارچوب قوانین و مقررات نسبت به صدور مجوزهای لازم جهت واردات خودرو به جزایر کیش و قشم موافقت کرده و مساعدت حداکثری را در این راستا مبذول فرمایید .

به گزارش تسنیم، اما محمد در نامه خود درخواست ورود چه خودروهایی کرده است؟ دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی به دنبال این است تا انواع خودرو از جمله خودروهای حمل‌ونقل عمومی، ون تشریفاتی، سواری تشریفاتی، مینی بوس،‌ اتوبوس و سواری سازمانی را به دو جزیره کیش و قشم اتفاق بیفتد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی چند روز قبل نیز خواستار بازنگری در مصوبه واردات خودرو شده بود.

محمد بعد از انتشار آیین نامه اجرایی واردات خودرو معتقد است جای سرزمین اصلی و مناطق آزاد عوض شده و این اشتباهات در قانون گذاری برای مناطق آزاد، سم مهلک سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی کشور است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی ضمن انتقاد از مصوبه اخیر واردات خودرو، تاکید کرد در این مصوبه، مشوق های در نظر گرفته شده برای سرزمین اصلی بیش از مناطق آزاد است و مناطق آزاد با محدودیت بیشتری نسبت به سرزمین اصلی مواجه شده اند.

محمد این مصوبه را اجحاف در حق مناطق آزاد می داند که در نهایت بهبود وضعیت اقتصاد کلان کشور را با مشکل مواجه می‌کند.