بر اساس اعلام معاون حمل و نقل وزیر صمت زی هفته جاری سومین فروش خودرو در سامانه صمت استارت خواهد خورد.

منوچهر منطقی گفت : با توجه به پایدار شدن روند تولید خودروی کامل در شرکت های خودروساز و همچنین کاهش 94 درصدی آمار محصولات ناقص نسبت به مدت مشابه سال قبل  به منظور ایجاد شفافیت در عرضه خودرو به بازار جدیدترین فروش خودرو توسط صمت عملیاتی خواهد شد.

پیش از این دو طرح فروش از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اتفاق افتاده بود. اولین عرضه در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری و دومین عرضه نیز اواخر تیرماه توسط وزارت صمت اجرا شد.

در دو طرح یاد شده ایران خودرو، سایپا، فردا موتور، آرین پارس موتور، خودروسازی ایلیا، بهمن موتور، کرمان موتور، مدیران خودرو، لاماری حضور داشتند.

خودروسازان یاد شده محصولات خود را در قالب فروش فوری، فروش فوق العاده، پیش فروش و مشارکت در تولید اقد ام به عرضه محصولات خود می کردند.

وزارت صمت در دو فروش پیشین خود از مسیر سامانه یکپارچه عرضه خودرو به مادران دارای دو فرزند و بیشتر را در دستور کار داشت. عرضه به مادران در راستای قانون حمایت از خانواده و  جوانی جمعیت به خودروسازان ابلاغ شده بود. حال سیاست گذار خودرویی در کنار این قانون قول داده تا در جدیدترین طرح عرضه خودرو از مسیر سامانه یکپارچه 10 درصد از محصولات عرضه شده را با دارنندگان خودروهای فرسوده اختصاص دهد. این اقدام وزارت صمت نیز در راستای قانون بودجه سال جاری در دستورکار قرار گرفته است. در قانون بودجه 1401  به منظور حذف خودروهای فرسوده و بهبود شرایط آب و هوایی در شهرهای بزرگ کشور به سیاست گذار تکلیف کرد تا بخشی از محصولات تولیدی شرکت های خودروساز را در دسترس دارندگان خودروهای فرسوده قراردهند.

وزیر صمت بعد از انتقاداتی که به وزارت تحت مدیریتش درباره بی توجهی به این بند از قانون بودجه وارد شد بود چندی پیش اعلام کرد در سومین طرح فروش از مسیر سامانه یکپارچه بخشی از خودروهای عرضه شده به نوسازی فرسوده ها اختصاص پیدا خواهد کرد.

بنابراین دارندگان خودروهای فرسوده می توانند در جدیدترین فروش سامانه یکپارچه شانس خود را برای نو کردن خودروی در اختیار خود بیازمایند.