معاون صادرات و اموربین الملل ایران خودرو و شرکت روسی کلوچ آوتو  تفاهم نامه ای را به امضای رساندند. با امضای این تفاهم نامه بعد از یک دهه بار دیگر ایران خودرو صادرات محصولات خود به روسیه را از سر خواهد گرفت.

شرکت کلوچ آوتو به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو و با سابقه در زمینه فروش و ارایه خدمات پس از فروش خودرو، به عنوان طرف روسی تعهد داده تا تمامی توان خود را برای تحقق اهداف صادراتی ایران‌خودرو به کار ببندد تا به زودی شاهد عرضه پر رنگ محصولات سواری این خودروساز روسی در بازار روسیه باشیم.

در این تفاهم نامه، طرفین ضمن تعیین چارچوب همکاری و تعیین اهداف صادراتی بیش از 20 هزار دستگاه برای سال اول تا رسیدن به سهم بازار پنج درصد از بازار روسیه طی سال‌های آتی، گام های بعدی اجرایی برای حضور هر چه بهتر و سریع‌تر در بازار روسیه را ترسیم و تعیین کردند.

ایران خودرو امسال با محصول نوبرانه خود یعنی تارا در نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو حاضر بود و بر اساس اخبار رسیده تارا با استقبال روسها مواجه شده است. ایران خودرو امسال تولید 75 هزار دستگاه تارا را در برنامه دارد. البته مشخص نیست با توجه به قراردادی که برای صادرات 20 هزار دستگاه تارا به روسیه منعقد شده آیا تغییری در تیراژ تولید تارا ایجاد خواهد شد یا همچنان این خودروساز همان هدف گذاری 75 هزار دستگاهی را برای این محصول نوبرانه خود در دستورکار دارد. بررسی صورت های مالی ایران خودرو نشان می دهد این خودروساز تا پایان تیرماه سال جاری در مجموعه حدود چهار هزار و 200 دستگاه تارا را در خطوط تولید خود تکمیل کرده است.