دستیار ویژه رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت نمی توان زمان مشخصی برای واگذاری باقی مانده سهام دولتی در ایران خودرو وسایپا تعیین کرد.

مهدی مساحی که در حاشیه نشست خبری معاون وزیر اقتصاد سخن می گفت، اعلام کرد دلیل نامشخص بودن زمان واگذاری سهام دولت در خودروسازی به دلیل زمان بر بودن کار ارزش گذاری این سهام بوده است.

آن طور که دستیار ویژه مجید عشقی می گوید همچنان ارزش گذاری سهام دولتی در ایران خودرو و سایپا در مرحله کارشناسی قرار دارد.

مساحی پیش بینی می کند سهام این دو خودروساز شاید در نیمه دوم سال جاری نهایی شود.

در شرایطی دستیار ویژه رییس سازمان بورس از احتمال واگذاری باقی مانده سهام دولت در ایران خودرو و سایپا خبر می دهد که اسفندماه گذشته ابراهیم رییسی رییس جمهور در دیداری سرزده از ایران خودرو هشت فرمان خودرویی را خطاب به خودروسازان صادر کرد. تعیین تکلیف واگذاری مدیریت دولتی دو خودروساز بزرگ کشور (ایران خودرو و سایپا) حداکثر ظرف ۶ ماه آینده به بخش غیر دولتی یکی از فرامین رییسی بود.

بعد از صدور این فرمان وزارت صمت برای تعیین تکلیف باقی مانده سهام دولت در خودروسازی تلاش هایی را انجام داد. در این زمینه نشست هایی با وزارت اقتصاد و دارایی و همچنین سازمان خصوصی سازی نیز در دستورکار قرار گرفت. اما به نظر می رسد با توجه به پیچیدگی های موجود در این مسیر بازه تعیین شده از سوی رییسی کافی نباشد و سخنان دستیار ویژه رییس سازمان بورس نیز به نوعی مهر تاییدی در این زمینه است.

ایران خودرو و سایپا در راستای فرمان رییس دولت سیزدهم و همچنین تلاش های وزارت صمت با انتشار آگهی هایی واگذاری سهام شرکت های زیر مجموعه خود را در دستورکار دارند. البته هنوز خبری از نتایج واگذاری شرکت های زیر مجموعه نشده است و بعید به نظر می رسد مسائل حقوقی حول و حوش این واگذاری ها اجازه دهد تا سهام دولت در خودروسازی به این زودی ها تعیین تکلیف شود.