حراج سه محصول سواری بهمن موتور برگزار شد. این خودروساز خصوصی سه محصول خود یعنی دیگنیتی، فیدلیتی تیپ 1 (5 نفره) و فیدلیتی تیپ 2 (7 نفره) را از مسیر بورس کالا در دسترس مشتریان قرار داد.

بر اساس اعلام بورس کالا در مجموع نزدیک به سه هزار و 500 نفر در این حراج خودرو شرکت کردند. آن طور که اطلاعات منتشر شده نشان می دهد 600 دستگاه خودرو از مسیر بورس کالا عرضه شد. بنابراین به طور میانگین برای هر دستگاه خودروی عرضه شده حدود 6 نفر تفاضا وجود داشت. بهمن موتوری ها هر سه محصول را در دو رنگ سفید و مشکی در دسترس متقاضیان قرار دادند. تحلیل ریز آمار فروش این خودروها در بورس کالا نشان می دهد دیگنیتی مشکی با ثبت تقاضایی حدود 870 نفر بیشترین تقاضا را به خود اختصاص داده است. فیدلیتی تیپ 1 (5 نفره) نیز با به خط کردن 411 نفر تقاضا عنوان کم اقبال ترین تقاضا را در میان محصولات عرضه شده به نام خود ثبت کرده است.

اما جزییات عرضه سه محصول یاد شده نشان می دهد دیگنیتی با رنگ مشکی از سوی بهمن موتوری ها به تعداد 125 دستگاه عرضه شد و حدود 870 نفر برای تصاحب این خودرو ثبت نام کردند. قیمت پایه برای عرضه این خودرو از سوی بهمن موتوری ها 821 میلیون و 500 هزار تومان در نظر گرفته شد. اما در نهایت این خودرو بدون احتساب 9 درصد مالیات ارزش افزوده و همچنین سایر هزینه های مرتبط، با قیمت یک میلیارد و 81 میلیون تومان به فروش رسید. همین خودرو با رنگ سفید نیز حدود 550 نفر تفاضا داشت. بهمن موتوری ها از رنگ سفید این خودرو مشابه رنگ مشکی آن 125 دستگاه عرضه کردند. قیمت پایه آنها یکسان بود. اما قیمت نهایی فروش رنگ سفید دیگنیتی یک میلیارد و 33 میلیون تومان بدون مالیات ارزش افزوده و سایر هزینه ها تمام شد. چنانچه مالیات و سایر هزینه های مرتبط با قیمت این خودروها را به قیمت های آنها فروش اضافه کنیم قیمت این دو خودرو تا حوالی یک میلیارد و 152 میلیون تومان بالا خواهد آمد.

فیدلیتی سفید 5 نفره از سوی این خودروساز 90 دستگاه عرضه شد و حدود 530 تفاضا داشت. قیمت پایه این خودرو 758 میلیون و 500 هزار تومان اعلام شد. اما در نهایت فیدلیتی سفید 5 نفره با قیمت پایانی 967 میلیون تومان در اختیار متفاضیان قرار گرفت. از رنگ مشکی این خودرو نیز 85 دستگاه عرضه شد و 411 تقاضا داشت. قیمت پایه مشابه رنگ سفید بود اما قیمت نهایی آن 960 میلیون تومان به مشتریان اعلام شد. چنانچه مالیات و سایر هزینه ها با قیمت فیدلیتی تیپ 1 اضافه شود متقاضیان در نهایت باید برای این خودرو یک میلیارد و 50 میلیون تومان به حساب بهمن موتوری ها واریز کنند.

فیدلیتی 7 نفره نیز با دو رنگ سفید و مشکی در این فروش حاضر بود. قیمت پایه در نظر گرفته شده برای فیدلیتی تیپ 2 از سوی بورس کالا 772 میلیون تومان به متقاضیان اعلام شد. این خودروساز خصوصی از رنگ سفید آن 90 دستگاه عرضه کرد و 534 نفر برای خرید آن اقدام کردند. قیمت نهایی فروش بدون هزینه های جانبی 996 میلیون و 500 هزار تومان برای مشتریان آب خورد. رنگ مشکی همین خودرو نیز عرضه ای 85 دستگاهی داشت. نزدیک به 590 تقاضا برای آن به صف شدند. قیمت نهایی بدون مالیات ارزش افزوده و سایر هزینه ها یک میلیارد و 24 میلیون تومان به مشتریان اعلام شد. اما در نهایت مشتریان باید یک میلیارد و 101 میلیون تومان را به بهمن موتور پرداخت می کردند.

برآوردها نشان می دهد دیگنیتی به طور میانگین حدود 193 میلیون تومان، فیدلیتی تیپ 1 حدود 195 میلیون تومان و فیدلیتی تیپ 2 حوالی 169 تومان ارزان تر از بازار در دسترس مشتریان قرار گرفتند.