ایران خودرو اعلام کرد دو عضو خانواده هایما یعنی هایما S7 و S5 را از مسیر بورس کالا در دسترس متقاضیان قرار خواهد داد.

آن طور که خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص اعلام کرده فروش این دو محصول نخستین گام برای عرضه از خودروهای تولیدی از مسیر بورس کالا است. بنابراین باید منتظر سایر محصولات ایران خودرویی ها در بورس کالا باشیم.  آبی جاده مخصوص این اقدام را در راستای حذف تدریجی قرعه کشی در دستور کار قرار دادند.

ایران خودرویی ها در اطلاعیه خود بر محاسن عرضه خودرو در بورس کالا تاکید کرده و گفتند این مسیر علاوه بر شفاف سازی فروش محصولات تولیدی شرکت های خودروساز، این امکان را فراهم کرده تا متقاضیان به راحتی به خودرو دسترسی پیدا کنند و دست واسطه ها و سوداگران نیز کوتاه خواهد شد.

پیش از ایران خودرو، بهمن موتور و سایپا دو خودروسازی بودند که برای عرضه محصولات خود در بورس کالا اعلام آمادگی کردند. بهمن موتوری ها علاوه بر زمان عرضه، مدل خودرو و تیراژ عرضه را نیز مشخص کردند.

بهمن موتوری ها قرار است سه محصول سواری خود یعنی دیگنیتی، فیدلیتی تیپ 1 (پنج نفره) و فیدلیتی تیپ 2 (هفت نفره) را روز 26 مردادماه در بورس کالا عرضه کنند. دیگنیتی با قیمت 821 میلیون و 500 هزار تومان، فیدلیتی تیپ 1 با قیمت پایه 758 میلیون و 500 هزار تومان و تیپ 2 همین خودرو با قیمت پایه 772 میلیون تومان در بورس کالا عرضه می شوند. البته به قیمت پایه این خودروها باید مالیات ارزش افزوده و سایر هزینه ها را نیز اضافه کرد.

سایپایی ها نیز برای عرضه شاهین در بورس کالا برنامه ریزی کردند.