شرکت نیو قصد دارد اولین کارخانه خارج از خاک چین خود را در ماه سپتامبر 2022 افتتاح کند. با افتتاح این کارخانه این خودروساز چینی قصد دارد تا محصولات خود را برای بازار اروپا تولید کند.

آن طور که نیو اعلام کرده قصد دارد تا ابتدا فروش محصولات خود در بازار خودروی کشورهایی مانند آلمان، سوئد، دانمارک و هلند گسترش دهد و سپس در کارخانه جدید التاسیس این خودروساز در بوداپست مجارستان اقدام به تولید ایستگاههای تعویض باتری برای خدمات رسانی به متقاضیان اروپایی کند.

براساس اطلاعیه منتشر شده توسط شرکت خودروسازی نیو قرار است ساخت ایستگاه های تعویض باطری از نیمه دوم سال جاری میلادی در اروپا استارت بخورد.

خودروسازان چینی پیش تر با همکاری برندهای مطرح بین المللی اقدام به تولید خودرو در چین می کردند و سپس محصولات تولیدی خود را به بازارهای بین المللی صادر می کردند اما در جدیدترین استراتژی این شرکت ها آنها قصد دارند تا به جای صادرات محصولات، تولید را در خاک کشورهای هدف انجام دهند. 

خبرگزاری رویترز از قول مدیران این خودروساز چینی گفت قرار است چهار هزار ایستگاه تعویض باتری توسط این شرکت در سرتاسر جهان احداث شود و برآورد می شود حدود 25 درصد این ایستگاه ها خارج از خاک چین باشد.

باتری سازان چینی به دنبال این هستند تا سهم بیشتری از بازار بین المللی تصاحب کنند. این شرکت ها در تلاش هستند تا حضور خود را به خصوص در کشورهایی که تقاضا برای خودروی برقی و ذخیره کردن انرژی در حال افزایش است، پررنگ تر کنند.

در همین راستا  Gotion High Tech شرکت سازنده باتری‌های چینی در ماه ژوئن اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ یک سوم ظرفیت تولید خود را در خارج از چین انجام دهد. این باتری ساز چینی برنامه ریزی کرده تا ساخت اولین کارخانه خود خارج از خاک چین را تا پایان سال 2022 در  گوتینگن آلمان را نهایی کند.