محدودیت ها در جدیدترین فروش خودرو در سامانه یکپارچه اعمال می شود. این در حالیست که شب گذشته، سخنگوی صمت از برداشته شدن محدودیت‌هایی که در طرح‌های فروش خودروسازان تاکنون اعمال می‌شده است، برای فروش خودروهای خارج از قرعه‌کشی خبر داده بود.

امید قالیباف یک ویدیو که از در فضای مجازی منتشر شده می گوید پس از سه سال، مقرر شده است برای طرح‌ فروش خودروهایی که از شمول قرعه‌کشی خارج شده (و خودروهایی که به‌تدریج خارج می‌شوند)، محدودیت‌هایی که پیش از این اعمال می‌شدند، کنار گذاشته شود.

سخنگوی وزارت صمت تاکید می کند اگر فردی قصد خرید کوییک R را دارد که اخیرا از قرعه کشی خارج شده دیگر نیازی نیست شرایطی مانند نداشتن پلاک انتظامی فعال و عدم خرید ۴۸ ماهه از دو خودروساز بزرگ را دارا باشد. شرایط دیگر مانند دارا بودن گواهینامه و سن 18 سال تمام هم برای این محصولات اعمال نخواهد شد.

اما بررسی شرایط شرکت در طرح فروش خودروی سامانه صمت نشان می دهد به رغم سخنان قالیباف اما همچنان محدودیت های پیشین اعمال می شود. متقاضیان هنگام انتخاب خودروی مورد نظر خود به سایت خودروسازی سایپا هدایت می شوند در آنجا قسمتی تحت عنوان  نکاتی که متقاضیان خرید خودرو از سایپا باید منظر قرار دهند وجود دارد. متقاضیان بعد از وارد شدن به این قسمت با همان محدودیت های پیشین برای خرید محصولات عرضه شده در طرح فروش سایپا روبرو می شوند

محدودیت های مانند اینکه ( هر کد ملی مجاز به ثبت نام یک دستگاه خودرو از مجموع دو گروه سایپا و ایران خودرو می باشد. )

حداقل سن متقاضیان خرید خودرو 18 سال و ملزم به ارائه گواهینامه رانندگی خودرو حداقل پایه سوم می باشند.

دارا بودن گواهینامه رانندگی برای شخص متقاضی الزامی است.

متقاضی طی 48 ماه گذشته ثبت نام و صدور فاکتور خودرو نزد شرکت های سایپا و ایران خودرو نداشته باشد .

شماره کارت، شماره شبا و شماره تلفن همراه اعلام شده می بایست متعلق به شخص متقاضی باشد.

متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال ( نصب شده بر روی خودرو) به نام خود می باشند امکان ثبت نام ندارند .