سامانه یکپارچه تخصیص خودرو بار دیگر دچار مشکل شد. پیش تر سیاست گذار خودرویی وعده داده بود که نتایج دومین قرعه کشی فروش خودرو از مسیر سامانه یاد شده امروز ساعت 17 روی سامانه یکپارچه در دسترس ثبت نام کنندگان قرار گیرد. اما دقایقی بعد از ساعت 17 این متن در صفحه اول سامانه یاد شده نقش بست و اعلام شد «با عرض پوزش، به اطلاع متقاضیان دومین مرحله از طرح تخصیص یکپارچه خودرو می رساند به دلیل بروز مشکل فنی اعلام نتایج به ساعاتی دیگر موکول گردیده است.» آنطور که مدیران ارشد صمت گفته اند زمان اعلام نتایج متعاقبا از طریق همین سامانه اطلاع رسانی خواهد شد.

همین اتفاق در اولین دور فروش خودرو برای انتشار لیست منتخبان قرعه کشی افتاد. در اولین دور از فروش خودرو از مسیر سامانه صمت چالش فنی برای انتشار اسامی انتشار اسامی را حدود 48 ساعت عقب انداخت. همچنین در دور اول فروش خودرو اختلالی نیز در لیست منتخبان اصلی و منتخبان ذخیره بروز کرد و سبب شد تا سیاست گذار خودرویی مجبور شود تا به تمامی متقاضیانی که اسامی آنها در لیست منتخبان قرار گرفته بود، خودرو اختصاص دهد.

اما چرا در دومین مرحله از فروش خودرو به رغم اینکه اعلام شده بود تا تمام مجوزهای امنیتی لازم اخذ شده باز هم شاهد هستیم که سامانه صمت با چالش روبرو شده است؟

در این ارتباط دو سناریو قابل طرح است. سناریویی اول اینکه لیست اسامی افراد منتخب که از گردونه قرعه کشی روز گذشته خارج شده، هنوز به طور کامل به تایید مراجع ذی صلاح نرسیده و همین اتفاق سبب شده تا وزارت صمت نتواند لیست مذکور را در سامانه بارگذاری کند. سناریوی دیگر نیز به باگ سیستمی مربوط می شود. همان باگی که سبب شد تا در دور اول سیاست گذار خودرویی مجبور شود تا انتشار اسامی را به تاخیر دو روزه نهایی کند. با توجه به چالش بوجود آمده در دور دوم عرضه خودرو از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به نظر می رسد شرکت برگزار کننده با اینکه توانسته مجوزهای لازم را از سوی مراجع ذی صلاح برای برگزاری طرح فروش یاد شده، اخذ کند اما سامانه تحت نظارت این شرکت همچنان با همان چالش کهنه روبرو شد. چالشی که سبب شده تا انتشار اسامی منتخبان به رغم اعلام قبلی با تاخیر روبرو شود و همین تاخیر متقاضیان خرید خودرو به قیمت کارخانه را سرگردان کند.