سخنگوی وزارت صمت گفت : تعداد خودروی عرضه شده در دومین طرح فروش از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به 104 هزار دستگاه افزایش یافت.

در حالی امید قالیباف از افزایش تعداد خودروی عرضه شده در دومین طرح فروش خبر می دهد که پیش تر تعداد محصولات عرضه شده خودروسازان در این دور از فروش خودرو 76 هزار و 700 دستگاه عنوان شده بود.

مقایسه دو تیراژ عرضه یاد شده از رشد عرضه حدود 35 درصدی حکایت دارد. به عبارت دیگر تیراژ عرضه حول و حوش 27 هزار دستگاه افزایش یافته است.

این مقام مسئول در وزارت صمت با اشاره به وضعیت تولید خودرو در شرکت های خودروساز می گوید عرضه محصولات خودروسازی سایپا می گوید تا پایان 28 تیرماه امسال در مجموع حدود 241 هزار و 460 دستگاه به صورت خودروی کامل تولید شده که به نسبت مدت مشابه در سال گذشته رشدی بیش از 270 درصدی داشته است.

آن طور که قالیباف می گوید افزایش تیراژ خودروی کامل در کنار کاهش حدود 84 درصدی تعهدات معوق خودروسازان باعث شده بعد از حدود سه سال بار دیگر عرضه خودرو به صورت فروش فوری در دستور کار شرکت های خودروساز قرار گیرد.

سخنگوی وزارت صمت با اشاره به عرضه محصولات سایپا در دومین طرح فروش خودرو گفت به جز دو محصول ساینا S و کوییک S بقیه محصولات عرضه شده از قرعه کشی خارج شده است. بنابراین کوییک R و کوییک به تمام تمام ثبت نام کنندگان عرضه خواهد شد.