ایران خودرو هشت محصول خود را برای عرضه در دومین مرحله از فروش از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به خط کرد. آبی های جاده مخصوص قرار است این محصولات را در قابل طرح پیش فروش عرضه کنند. متقاضیان عرضه شده این خودروساز از 25 تیرماه امسال به مدت 72 ساعت فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو نسبت به ثبت نام برای محصولات حاضر در این طرح فروش اقدام کنند.

آن طور که در اطلاعیه این خودروساز آمده قرار است پژو 206 تیپ سه با سقف شیشه ای، پژو 207 با گیربکس دستی و سقف شیشه ای، پژو 207 با گیربکس اتوماتیک و سقف قرمز، پژو پارس سفارشی (ELX)   با موتور XU7P، پژو پارس سفارشی با موتور XU7P، سمند سورن پلاس، دنا پلاس با موتور توربو شارژ و گیربکس 6 سرعته دستی و دنا پلاس با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک را در دسترس متقاضیان قرار خواهند گرفت.

خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص همین محصولات را در طرح ویژه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برای مادران دارای دو فرزند و بیشتر نیز در نظر گرفته است.

همان طور که اشاره شد این خودروها برای طرح پیش فروش در نظر گرفته شدند بنابراین متقاضیان چنانچه امکان در اختیار گرفتن این خودروها را داشته باشند باید در زمان ثبت نام نهایی تنها نیمی از قیمت خودرو را پرداخت کنند و الباقی آن را به قیمت روز در زمان تحویل به حساب ایران خودرو واریز کنند.

بررسی لیست قیمت این خودروها نشان می دهد پژو 206 تیپ 3 با سقف شیشه ای با پیش پرداختی حدود 72 میلیون و 600 هزار تومانی به عنوان ارزان ترین محصول در این طرح فروش حضور دارد و  دنا پلاس با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک نیز با پیش پرداخت حول و حوش 160 میلیون تومانی عنوان گران ترین خودروی حاضر در این طرح فروش را یدک می کشد. همچنین متقاضیان می توانند پژو 207 با گیربکس دستی و سقف شیشه ای را با پیش پرداخت حدود 94 میلیون و 600 هزار تومان، پژو 207 با گیربکس اتوماتیک و سقف قرمز را با ودیعه ای حول و حوش 127 میلیون و 500 هزار تومان، پژو پارس سفارشی (ELX) با موتور XU7P را با پیش پرداخت حول و حوش 83 میلیون و 600 هزار تومان، پژو پارس سفارشی با موتور XU7P با ودیعه اعلامی حدود 74 میلیون و 100 هزار تومانی، سمند سورن پلاس با پیش پرداخت حول و حوش 97 میلیون و 400 هزار تومانی و دنا پلاس با موتور توربو شارژ و گیربکس 6 سرعته دستی نیز با پیش پرداخت حدود 144 میلیون و 300 هزار تومانی در دسترس متقاضیان قرار دارند.

ایران خودرویی ها در اطلاعیه خود اعلام کرده اند که موعد تحویل خودروهای عرضه شده بهمن و اسفند ماه سال جاری خواهد بود.