عضو ناظر در شورای عالی بورس گفت: شورای عالی بورس و اوراق بهادار عرضه خودرو در بورس کالا را با هماهنگی وزارت صمت مصوب کرد.

این اظهارات محسن علیزاده در حالیست که پیش تر و زمانی که بورس کالا با دو خودروساز خصوصی برای عرضه محصولاتشان برنامه ریزی کرده بود مسئولان وزارت صمت با این اقدام بورس کالا مخالفت کرد.

بورس کالایی ها بی اعتنا به مخالفت سیاست گذار خودروی مشغول زمینه سازی برای فروش محصولات بهمن موتور و کرمان موتوری ها بودند که مسئولان ارشد صمت نامه ای از سران سه قوه مربوط به آبان ماه سال گذشته را رو کردند. در این نامه مسئولیت مدیریت بازار خودرو به وزارت صمت واگذار شده بود.

این نامه سبب شد تا بورس کالایی ها از عرضه خودرو منصرف شوند. حال اما صحبت های این عضو ناظر بورس کالا به جای اینکه گره گشا باشد بر ابهام ها افزوده است. علیزاده می گوید فروش خودرو در بورس کالا با هماهنگی وزارت صمت در شورای عالی بورس مصوب شده است. آیا این مصوبه را باید به معنای از سرگیری عرضه خودرو در بورس کالا دانست یا اینکه همچنان وزارت صمت به مدد نامه سران سه قوه مخالف عرضه خودرو در بورس کالا است و مصوبه یاد شده نیز تغییری در وضعیت موجود ایجاد نمی کند. بنابراین آن را باید یک مصوبه خنثی در نظر گرفت زیرا همان طور که اشاره شد سیسات گذار خودرویی در شرایط فعلی علاقه ای ندارند تا خودرو در بورس کالا عرضه شود و به دنبال این هستند تا سامانه یکپارچه تخصیص خودرو تنها مسیر عرضه محصولات تولیدی شرکت های خودروساز باشد. باید منتظر واکنش مدیران ارشد صمت نسبت به این مصوبه شورای عالی بورس بمانیم.