یک عضو کمیسیون صنایع معتقد است عرضه خودرو در بورس کالا تنها راه رفع مشکل خودروسازان است.

روح الله ایزد خواه می گوید عرضه خودرو در بورس کالا هم به نفع مردم و خودروساز است و دولت را نیز از سردرگمی نجات می دهد.

به گزارش ایسنا، این نماینده مجلس یازدهم می گوید به دنبال این بودیم تا عرضه خودرو در بورس کالا را تبدیل به قانون کنیم اما چون مصادف با تغییر دولت شد ترجیح دادیم تا به سمت قانونگذاری نرویم تا خود دولت کار را پیش ببرد.

ایزد خواه تا کید می کند اما دولت سیزدهم بی تفاوت به ایده عرضه خودرو در بورس مسیرهای دیگری را انتخاب کرد که هیچ کدام به نتیجه لازم نرسید.

عضو کمیسیون صنایع با اشاره به درخواست خودروسازان برای افزایش قیمت گفت در این شرایط که خودروسازان در زیان هستند و از طرف دیگر عرضه کمتر ار تقاضا است می توان با عرضه خودرو در بورس کالا علاوه بر مدیریت بازار، جلوی زیان تولید خودروسازان را نیز گرفت.

ایزدخواه ادامه می دهد قیمت عرضه محصولات تولیدی خودروسازان در بورس کالا می تواند مان قیمت تمام شده خودرو باشد مابقی را به مکانیسم بورس کالا بسپاریم تا قیمت نهایی در آنجا تعیین شود.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس در پاسخ به منتقدان عرضه خودرو در بورس می گوید برخی به عرضه خودرو در بورس کالا انتقاد می کنند و با مقایسه شرایط بین المللی می گویند هیچ جای دنیا خودرو در بورس عرضه نمی‌شود،. ایزدخواه افزود :  اما باید در نظر داشته باشیم که هیچ جای دنیا هم خودرو از یکی دو سال قبل پیش فروش نمی‌شود و هیچ جای دنیا هم قیمت‌های خودرو اینقدر مبهم و غیر شفاف نیست.

ایزدخواه تاکید می کند اگر دولت خودش اقدام کند و این کار را پیش ببرد بهتر است تا آنکه بخواهیم قانون طرح کنیم، به هر حال دست دولت بازتر است و انعطاف بیشتری دارد، اما  اگر ببینیم دولت نمی تواند مساله را حل کند قطعا ما تکلیف قانونی خود را اجرا خواهیم کرد و در قالب طرح قانونی موضوع را پیش خواهیم برد.