شرکت زامیاد از زیر مجموعه های خودروسازی سایپا جدیدترین طرح فروش خود را معرفی کرد. این خودروساز در این طرح فروش سه محصول خود شامل نیسان تک سوز آپشنال، نیسان دوگانه سوز آپشنال و پادرا پلاس بنزینی را به صورت پیش فروش در معرض انتخاب متقاضیان قرار داده است.

آن طور که در اطلاعیه این خودروساز آمده متقاضیان محصولات فوق باید برای طی کردن مراحل خرید به سایت فروش خودروسازی سایپا به نشانی saipa.iranecar.com مراجعه کنند. در حالی زامیاد برای عرضه محصولات خود آدرس سایت فروش شرکت مادر خود یعنی سایپا در اطلاعیه فروش خود قرار داده است که پیش تر سیاست گذار خودرویی اعلام کرده بود باید خودروسازان تنها از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو محصولات خود را عرضه کنند. البته بعد از اولین مرحله فروش خودرو در سامانه یکپارچه و چالش هایی که در ارتباط با انتشار اسامی منتخبان اتفاق افتاد زمزمه هایی در ارتباط با هک کردن سامانه یاد شده مطرح شد و از باندی تحت عنوان باند عباس آباد نیز در این ارتباط نام برده شد. هر چند وزارت صمت این مساله را رد کرد. اما اظهارات ذبیح الله خداییان رییس سازمان بازرسی کل کشور و نامه نگاری میان دو معاونت هماهنگی و محیط کسب و کار و صنایع حمل و نقل وزارت صمت به شائبه های هک شدن سامانه یکپارچه دامن زد. زیرا هم سخنان خداییان و هم محتوای نامه یاد شده در ارتباط با عدم امنیت کافی سامانه فروش خودرو بود.

حال که زامیاد مسیر سایت فروش سایپا را برای پیش فروش محصولات خود انتخاب کرده بعید است این اتفاق بدون هماهنگی با وزارت صمت اتفاق افتاده باشد. بنابراین می توان گفت وزارت صمت تا زمانی که نظر سازمان بازرسی کل کشور را درباره امنیت سامانه یکپارچه جلب نکند بعید است از مسیر یاد شده طرح فروشی را برگزار کند. زامیاد نیسان تک سوز آپشنال را با پیش پرداخت 159 میلیون تومانی،  نیسان دوگانه سوز آپشنال را با پیش پرداخت 179 میلیون و 500 هزار تومانی و پادرا پلاس بنزینی را با پیش پرداخت 182 میلیون و 500 هزار تومانی در اختیار متقاضیان قرار داده است. بازه زمانی تحویل خودروهای یاد شده مهر تا آذر 1401 در نظر گرفته شده است. الباقی مبلغ نیز به قیمت روز در زمان تحویل از مشتریان دریافت خواهد شد.

این طرح فروش از فردا 15 تیرماه 1401 تا زمان تکمیل ظرفیت در سایت فروش سایپا فعال است.