شرکت روسی تولید کننده کامیون های کاماز جدیدترین شرکتی است که هدف تحریم های آمریکا قرار گرفته است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت تجاری ساز روسی و شرکت های مرتبط با این خودروساز را تحریم کرده است.

به نظر می رسد دلیل تحریم این کامیون ساز روسی ارتباط این شرکت با نیروی زمینی ارتش روسیه باشد. ارتش روسیه از محصولات تولیدی کاماز در نیروی زمینی خود استفاده می کند.

آن طور که تسنیم گزارش داده علاوه بر سرگئی کوگوگین، مدیر عامل این شرکت روسی، فرودگاه بین‌المللی بگیشِوو، شرکت های زیر مجموعه این خودروساز روسی یعنی لیزینگ کامارز، شرکت موتور توتایف به لیست تحریمی آمریکا اضافه شدند.

تحریم اقتصادی آمریکا که بعد از حمله روسیه به اوکراین تشدید شد سبب خارج شدن برندهای مطرح خودروسازی از بازار روسیه شد. ترک کردن روسیه توسط برندهای بین المللی خودروساز علاوه برا ینکه خودروسازان روسی را تحت فشار قرار داده سبب  شده تا بازار روسی با افت بیش از 80 درصدی فروش روبرو شود.

با توجه به شرایط حاکم بر صنعت و بازار خودروی روسیه ولادیمیر پوتین به دنبال این است تا با اتخاذ تدابیری بر چالش های یاد شده فائق آید.

در همین راستا دولت روسیه حدود یک ماه پیش، استانداردهای اجباری مربوط به خودروها را مجددا منتشر کرده که در آن خبری از الزام خودروسازان روس به نصب کیسه هوا نیست.

بعد از انتشار لیست جدید استانداردهای اجباری آفتوواز (Avtovaz)، شرکت خودروساز روسی که محصولات خود را با برند لادا تولید می کند، یکی از محصولات خود یعنی لادا گرانتا را بدون ترمز ضد قفل (ABS)، کیسه‌های ایمنی هوا، سامانه کنترل پایداری و پیش‌کشنده کمربند ایمنی تولید می کنند.

این احتمال وجود دارد که سایر محصولات تولید خودروسازان روسی نیز با کاهش آپشن های ایمنی تولید شوند.