رئیس مرکز ارتباطات وزارت صمت گفت در اولین طرح فروش از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در مجموع  ۱۹۱ هزار و ۶۰۶ دستگاه خودرو عرضه خواهد شد.

حسین زاده قشمی در توییتی نوشت: تمامی منتخبان اصلی و ذخیره که نام‌شان در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اعلام شده است، خودرو تخصیص داده می‌شود.‌

رییس مرکز ارتباطات وزارت صمت افزایش تعداد خودروهای عرضه شده را به دلیل رشد ۲۰۰ درصدی تولید خودروی کامل به نسب مدت مشابه سال قبل عنوان کرد.  

طبق اعلام زاده قشمی ، ۱۲۵ هزار و ۳۸۱ نفر منتخب اصلی و ۶۶ هزار و ۲۲۵ نفر منتخب ذخیره هستند که در مجموع ۱۹۱ هزار و ۶۰۶ نفر منتخب قرعه کشی در اولین فروش از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو را تشکیل می دهند.

در حالی که رئیس مرکز ارتباطات وزارت صمت از عرضه 191 هزار و 606 دستگاه خودرو خبر می دهد امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت در اظهارنظری دیگر تعداد خودروهای عرضه شده در اولین فروش از مسیر سامانه یاد شده را حدود 186 هزار دستگاه عنوان می کند.

آن طور که قالیباف حساب و کتاب می کند علاوه بر حدود ۱۲۵ هزار نفر افراد احراز هویت شده و برنده قطعی که اعلام شد، از آنجایی که حدود ۵۰ هزار دستگاه خودرو مازاد وجود داشت و تعداد افراد رزرو نیز ۶۰ هزار نفر بود، مشخص شد با اضافه کردن ۱۰ هزار خودروی دیگر در عمل هم به لیست قطعی شده‌ها و هم به فهرست ذخیره‌ها می‌توان خودرو داد.

سخنگوی وزارت صمت ادامه داد به این ترتیب در نخستین مرحله از تخصیص خودرو در قالب سامانه یکپارچه، حدود ۱۸۶ هزار خودرو به متقاضیان عرضه خواهد شد.  پیش تر عنوان شده بود که حدود 177 هزار دستگاه خودرو در اولین طرح فروش سامانه یکپارچه صمت عرضه شده است.

به نظر می رسد منظور از 50 هزار دستگاه خودروی مازاد محصولاتی است که در دو طرح پیش فروش و مشارکت در تولید توسط خودروسازان عرضه شده اما به دلیل بازه زمانی برای تعیین خودرو و همچنین قطعی نبودن قیمت، متقاضیان از خرید آنها استقبال نکرده اند حال وزارت صمت این خودروها را به منتخبان رزرو اختصاص داده است هر چند که تکلیف عرضه 10 هزار دستگاه بیشتر را نیز روی دوش خودروسازان قرار داده است.