امروز اولین قرعه کشی برای خودرو از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برگزار شد و منتخبان فردا می توانند نتایج قرعه کشی را در سامانه یاد شده مشاهده کنند اما مرحله دوم فروش خودرو از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو چه زمانی استارت خواهد خورد؟

آن طور که  عبدالله توکلی لاهیجانی مدیرکل صنایع خودرو وزارت صمت به ایرنا گفت عرضه پایدار در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ادامه خواهد داشت و در پایان همین ماه دومین عرضه در این سامانه انجام خواهد شد.

در شرایطی این مقام مسئول خبر از آغاز دومین مرحله فروش خودرو از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در پایان خرداد ماه می دهد که پیش تر منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت بازه زمانی برای عرضه خودرو در سامانه یکپارچه را هر سه ماه یکبار اعلام کرده بود.

در شرایطی بازه زمانی میان دو طرح فروش از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از سوی دو مقام مسئول در وزارت صمت متفاوت اعلام می شود که تعداد خودروی عرضه شده در اولین طرح فروش از مسیر سامانه یاد شده نیز با اعداد اعلامی پیشین متفاوت بود. پیش تر منوچهر منطقی خبر از عرضه 200 هزار تا 300 هزار دستگاه خودرو در اولین طرح فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه تخصص خودرو داده بود اما در عمل شاهد بودیم که حدود 177 هزار دستگاه خودرو بیشتر عرضه نشد.

با توجه به فاصله میان برآورد انجام شده برای عرضه و تعداد خودروی عرضه شده در اولین فروش خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مشخص نیست که می توان امیداور بود که در اواخر ماه جاری بار دیگر فروش از طریق سامانه یکپارچه استارت بخورد یا اینکه فروش خودرو از مسیر یاد شده به صورت فصلی در دستور کار وزارت صمت قرار دارد؟