اولین طرح فروش از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو امروز قرعه کشی شد و برندگان این طرح از فردا ساعت 9 صبح می توانند با مراجعه سامانه یاد شده از نتایج قرعه کشی مطلع شوند.

سیاست گذار خودرویی 27 اردیبشهت ماه سال جاری به مدت یک هفته امکان ثبت نام را برای متقاضیان دریافت خودرو از کارخانه فراهم کرد. در این طرح فروش علاوه بر دو خودروساز بزرگ کشور خودروسازان خصوصی نیز شرکت داشتند. سامانه فروش خودرو سوم خرداد ماه بسته شد و دیگر امکان ثبت نام برای متقاضیان وجود نداشت.  

بررسی محصولات عرضه شده در این طرح فروش نشان می دهد 33 مدل خودرو در این طرح فروش عرضه شد. ایران خودروها در این طرح فروش با 14 محصول حضور داشتند. آبی های جاده محصوص دو خودروی مونتاژی خود یعنی هایماS7 پلاس و هایما S5 را برای این طرح فروش در لیست قرار داده بودند. پژو پارس نیز با دو مدل با موتور TU5 و همچنین مدل سال سفارشی با موتور XU7P در دسترس متقاضیان قرار داشت. ایران خودرویی ها محصول نوبرانه خود یعنی تارا را نیز هم با گیربکس اتوماتیک و هم با گیربکس دستی برای فروش، عرضه کرده بودند. متقاضیان پژو 206 تیپ دو و همچنین پژو 206 تیپ سه با سقف شیشه ای(پانوراما) می توانند شانس خود را برای خرید خودروهای مورد نظر از مسیر سامانه یاد شده، امتحان کنند. دیگر محصول هاچ بک (بدون صندوق) ایران خودرو یعنی پژو 207 نیز در دو مدل با گیربکس اتوماتیک و همچنین گیربکس دستی و سقف شیشه ای (پانوراما) در اولین طرح فروش برگزار شده از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو  حضور داشت. دنا پلاس با موتور توربو شارژ نیز با گیربکس دستی و همچنین با گیربکس اتوماتیک از کانال این طرح فروش قابل خریداری بود.

سمند سورن پلاس و همچنین رانا پلاس دو محصول دیگر ایران خودرو هستند که در این طرح فروش حاضر بودند.

دیگر خودروساز بزرگ کشور یعنی خودروسازی سایپا نیز به همراه مدیران خودرو هریک با عرضه هفت خودرو در جایگاه دوم قرار داشتند. غول نارنجی جاده مخصوص در این مسیر جدید فروش کوییک را در مدل های کوییک R (دو رنگ)، کوییک S، کوییک معمولی به خط کرده بود. ساینا دیگر محصول این خودروساز نیز در دو مدل ساینا معمولی و ساینا S در دسترس متقاضیان قرار داشت.

طرفداران تیبا نیز می توانند اعضای این خانواده را در دو مدل تیبا صندوقدار و تیبا 2 (بدون صندوق) انتخاب کنند. مدیران خودرو نیز که همپای سایپا محصول عرضه کرده در میان چهار خودروساز خصوصی حاضر در این طرح فروش در رتبه اول قرار داشت. این خودروساز خودروی ام و ام X22 خود را در دو مدل معمولی و PRO در دسترس متقاضیان قرار داده بود.  ام وی ام X33 و ام وی ام  X55 دو محصول دیگر این خودروساز خصوصی است که در این طرح فروش عرضه شده بود. تیگوی چری که در دو مدل تیگو 7 و تیگو 8 در این خودروساز تولید می شود نیز در میان محصولات مدیران خودرو حاضر بود. این خودروساز خصوصی برای فروش آریزو 5 نیز برنامه ریزی کرده بود. کرمان موتور و بهمن موتور هر یک با دو خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو حاضر بودند. بهمن موتوری ها دیگنیتی و فیدلیتی را عرضه کردند و کرمان موتوری ها نیز جک S5 و جک J4 خود را در دسترس متقاضیان قرار داده بودند.  آرین پارس نیز با خودروی لاماری ایما در اولین فروش از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو شرکت کرده بود.

به نظر می رسد طبق روال سابق متقاضیان از دو راه می توانند از نتایج قرعه کشی مطلع شوند. متقاضیان علاوه بر مراجعه به سامانه فروش خودرو می توانند منتظر پیامک شرکت های  خودروساز نیز باشند. پیش تر شرکت های خودروساز بعد از انجام قرعه کشی برای منتخبان طرح های فروش خود پیامک ارسال و به آنها را از نتایج قرعه کشی مطلع می کردند.