امروز قرار بود از ساعت ۹ صبح سامانه تخصیص یکپارچه خودرو در دسترس متقاضیان قرار گیرد و آنها بتوانند با ورود به سایت مذکور نسبت به ثبت نام و طی کردن فرآیند به منظور شرکت در قرعه کشی اقدام کنند. اما هنوز ساعتی از آغاز به کار رسمی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو نگذشته بود که متقاضیان هنگامی که وارد سامانه شدند با این جمله «در حال دریافت» اطلاعات رو به رو شدند. به نظر می رسد حجم متقاضیان برای خرید خودرو و همچنین فرآیند ۷ مرحله ای برای ثبت نام از دلایل اصلی قفل شدن سامانه جدید فروش خودرو باشد. 

البته جای نگرانی نیست زیرا با توجه به بازه یک هفته ای برای ثبت نام و شرکت در اولین قرعه کشی از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو متقاضیان می توانند طی روزهای آینده با مراجعه به سایت یاد شده نسبت به ثبت نام و انتخاب خودروی مورد نظر خود اقدام کنند.

در اولین فروش از مسیر سامانه جدید فروش خودرو علاوه بر محصولات ایران خودرو و سایپا، محصولات چهار خودروساز خصوصی یعنی بهمن موتور، کرمان موتور، مدیران خودرو و آرین پارس در اختیار متقاضیان قرار دارد. در مجموع ۳۳ مدل خودرو در دسترس خریداران است.  همچنین مادران دارای دو فرزند و بیشتر نیز می توانند با ورود به سامانه نسبت به ثبت نام و طی کردن فرآیند مربوط به قرعه کشی اقدام کنند.