به گزارش اکوایران؛ عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران، اظهار کرده که در بخش سخت افزار اتفاقات خوبی افتاده و اولویت‌های بومی‌سازی تجهیزات و زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری توسط وزارتخانه‌های ارتباطات، صمت و معاونت علمی و فناوری اعلام شده تا همه ظرفیت‌های کشور به کار گرفته شود تا بومی‌سازی اجرایی شود.

به گفته زارع پور، در بخش سخت افزار به ویژه تجهیزات شبکه، اتفاقات خوبی افتاده و برخی از تجهیزات به خارج از کشور صادر می‌شود و نه تنها نیاز داخلی برطرف شده بلکه صادرات هم داشته‌ایم. 

براساس اظهارات وزیر ارتباطات، در بخش زیرساخت‌های نرم افزاری مانند سیستم عامل و بخش‌های دیگر مورد نیاز در صف بررسی و ارزیابی و بومی سازی قرار دارند که برای سیستم عامل فراخوان داده شده است.

طبق ادعای زارع پور، اختلالات جزئی در اینترنت داشتیم ولی الان برطرف شده می‌‌توانید تست کنید مشکل خاصی وجود ندارد.

به گفته وزیر ارتباطات، یکی از وعده‌هایی که رئیس جمهور در ایام انتخابات دادند، این است که زمان تاخیر بازی‌ها یا همان پینگ را ما بتوانیم کاهش دهیم تا سرعت بازی‌ها افزایش یابد.

براساس اظهارات زارع پور، بنده در هفته دولت وعده دادم که تا آخر پاییز یک اقدام اساسی در این حوزه انجام دهیم؛ خوشحالم که امروز اعلام کنم با تلاش همکارانم ۱۵۰ بازی پر مخاطب در کشورمان به داخل کشور منتقل شدند که زمان پینگ بازی‌ها را تا یک چهارم کاهش خواهد داد.

وزیر ارتباطات اظهار کرده که این هفته یک مرکز تماس و یک سامانه برای کسب وکار اینترنتی راه‌اندازی کردیم تا بتوانند مشکلات خود را به ما مطرح کنند، در سامانه ۱۶۴۹ و پایگاه ۱۶۴۹.ir در سراسر کشور، شیوه تمام حمایت‌ها از کسب وکارهای اینترنتی گفته شده است. هرکسی به مشکل خورده است، از طریق این سامانه‌ها مشکل خود را بیان کنند و همکاران من این مشکلات را پیگیری می‌کنند.