به گزارش اکوایران به نقل از بلومبرگ - در نظرسنجی که این کارآفرین میلیاردر به راه انداخته و گفته بود به آن احترام خواهد گذاشت، کاربران توییتر به ایلان ماسک رای دادند تا از سمت خود به عنوان رئیس پلتفرم اجتماعی کناره گیری کند.

حدود ۵۸ درصد از ۱۷.۵ میلیون رای، موافق عقب نشینی ماسک از نقش رهبری بودند. اگر ماسک به نتایج توجه کند، شاهد پایان ۵۳ روز پر هرج و مرج در این پلتفرم خواهیم بود، که شامل اخراج مدیران ارشد، حذف تقریباً نیمی از کارمندان و ترسنادن اسپانسر ها بود.

ماسک که همچنین مدیر اجرایی شرکت تسلا و شرکت فناوری‌های اکتشاف فضایی، اسپیس ایکس است، بیشتر وقت خود را از زمان خرید توییتر در ۲۷ اکتبر به  شبکه‌های اجتماعی اختصاص داده است و به دلیل تغییرات ناگهانی سیاست‌ها و بی‌توجهی او به سایر مشاغلش مورد انتقاد قرار گرفته است. سهام تسلا، با ارزش ترین دارایی او، از زمان خرید توییتر حدود یک سوم کاهش یافته است.

این اولین بار نیست که ماسک تصمیمات شرکتی بزرگ را به کاربران توییتر می‌دهد. او اخیراً یک نظرسنجی از طرفدارانش در مورد بازگرداندن حساب توییتر دونالد ترامپ انجام و روز بعد به او اجازه بازگشت داد.

هیچ جایگزین واضحی برای توییتر وجود ندارد، زیرا تقریباً همه مدیران ارشد در چند ماه گذشته اخراج یا استعفا داده اند. ماسک در توییت‌های خود گفت که «هیچکس شغلی که در آن مجبور است توییتر را زنده نگه دارد، نمی خواهد. جایگزینی وجود ندارد» و « توییتر از ماه می در مسیر ورشکستگی قرار گرفته است.»

آنچه باعث شد کاربران توییتر رای دهند ایلان ماسک را حذف کنند: جدول زمانی

تهدید اینکه توییتر به مشکلات مالی بر بخورد، در دوران ماسک وجود دارد، او در اولین سخنرانی خود در ماه نوامبر خطاب به کارمندان گفت اگر شروع به تولید نقدینگی بیشتر نکند، احتمال ورشکستگی وجود دارد. این شرکت تقریباً 13 میلیارد دلار بدهی دارد که اکنون در دست هفت بانک وال استریت است که قادر به انتقال آن به سرمایه گذاران نیستند.

ماسک برای تماشای بازی فینال جام جهانی بین آرژانتین و فرانسه در قطر حضور داشت و پس از پایان بازی، نظرسنجی خود را در توییتر منتشر کرد. این میلیاردر به دنبال سرمایه گذاران جدید با قیمت ۵۴.۲۰ دلار برای هر سهم بوده است، همان رقمی که در زمان خرید توییتر - ۴۴ میلیارد دلار - پرداخت کرد.

ماسک در ابتدا با خرید توییتر در ماه آوریل موافقت کرد، اما پس از آن ماه‌ها تلاش ناموفقی برای خروج از این معامله داشت. او نشان داد که فقط برای مدت محدودی مسئول توییتر خواهد بود تا اصلاحات سازمانی را که فکر می‌کرد برای پیشرفت به آن نیاز دارد، انجام دهد، و از کار زیاد و خوابیدن در دفتر توییتر در سانفرانسیسکو شاکی بود.