به گزارش اکوایران و به نقل از وب سایت iFixit ، این وبسایت بعد از دمونتاژ کردن نسل جدید آیفون اعلام کرد که آیفون 14 تعمیرپذیرترین گوشی کمپانی اپل در شش سال اخیر است و مشخص است که این دستگاه با درنظر گرفتن قابلیت تعمیرپذیری، از پایه بازطراحی شده است.

پس از انتشار این خبر، اپل نیز تایید کرد که آیفون ۱۴ به گونه ای طراحی شده است که تعمیر آن آسان تر باشد، اما این ارتقا زیر قیمت فروخته می شود.

همان طور که وعده داده شده بود، تعمیر شیشه پشتی آسان تر و ارزان تر است، اما از یک فریم میانی فلزی برای در دسترس نگه داشتن قسمت جلویی گوشی استفاده شده است. به گفته iFixit، این طراحی نسبت به بسیاری از گوشی های اندرویدی که تنها باز کردن آن ها از پشت ساده است، قابل تعمیرتر است.

پیش از این، کمپانی اپل سخت افزارهای مربوط به اسپیکر و دوربین سلفی را به قسمت قابل تعمیر در پردازنده مرکزی نسل قبل منتقل کرده و در آیفون 14 استحکام قسمت فریم میانی در آیفون 13 را نیز لحاظ کرده است. 

اگرچه هنوز هم برای تعمیرات گوشی اپل نیاز است که به تکنسین های تخصصی این کمپانی مراجعه کنید، اما به هرحال iFixit ادعا میکند که آیفون 14 تعمیرپذیرترین گوشی اپل از، زمان آیفون 7 است.

البته این ارتقا در تعمیرات، چندان غافلگیر کننده نیست، چرا که اپل برای بهبود قابلیت تعمیرپذیری هم از سوی دولت فدرال و هم از سوی قانونگذاران ایالتی تحت فشار است. اگر اپل، به این مورد توجه نکند، خطر درگیری با قانون گذارانی را به جان می خرد که می توانند جریمه های سنگینی برای این کمپانی بتراشند.

سختی تعمیر گوشی های اپل، اگرچه در ایران به دلیل نبود قطعات اصلی، کاری غیر ممکن به نظر میرسد، اما دشواری دسترسی به داخل گوشی اپل مساله ای جهانی بوده است.