به گزارش اکوایران؛ در فهرست اولیه اعلامی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری شهرهای «تهران»، «کیش»، «شیراز»، «اصفهان»، «مشهد» و «لار» به عنوان مبدا سفر به قطر اعلام شد، اما امروز و با اعلام  تعداد پروازهای شهرهای منتخب مشخص شد که 3 مبدا پروازی شامل «مشهد»، «اصفهان» و «کیش» از برنامه‌ پروازهای جام جهانی حذف شده اند.  

حذف «کیش» از برنامه پروازهای مبدا به قطر برای بازی‌های جام جهانی در حالی صورت گرفته که پیش از این ایران از رایزنی با قطر برای استفاده از کیش به عنوان محل اقامت مسافران جام‌جهانی خبر داد بود؛  اما با نزدیک شدن به شروع مسابقات این وعده محقق نشد این روزها شاهد پر شدن هتل‌های عربی برای اسکان مسافران جام جهانی هستیم. از سوی دیگر با از دست دادن امکان اسکان مسافران در حال حاضر شاهد کاهش شهرهای مبدا برای پرواز به قطر هستیم.  

با بررسی فهرست شهرهای مبدا به قطر می توان مشاهده کرد که با حذف کیش، «لامرد» یکی دیگر از شهرهای جنوبی کشور به فهرست شهرهای پروازی اضافه شده است. هر چند دلیل این تغییر اعلام نشده، اما شاید بالا بودن تقاضا برای پروازهای روزانه میان لامرد به قطر و برعکس یکی از دلایلی باشد که این شهر به عنوان مبدا جدید پروازی به قطر در نظر گرفته شده است.  

براساس برنامه ریزی صورت گرفته شرکت‌های ایران ایر و قطر ایرویز مسوولیت مستقیم دارند تا از ۲۸ آبان تا ۳۰ آذرماه در قالب ۸۴ پرواز (ایران ایر) و ۱۹۸ پرواز (قطر ایرویز)، بتوانند تماشاگران را به شهر دوحه جابه جا کنند. از سوی دیگر براساس برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شد تا ۴۲ پرواز از تهران به دوحه با ظرفیت ۲۵۰ و ۱۹۰ نفر، چهار پرواز از شیراز به دوحه، دو پرواز از لار و ۲۰ پرواز از مبدا لامرد به مقصد دوحه صورت گیرد.

اما در خصوص قیمت پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، شمس الدین فرزدادی پور سرپرست این شرکت هواپیمایی چندی پیش اعلام کرده بود در دوران مسابقات جام‌جهانی قیمت رفت و برگشت هر صندلی 13 میلیون تومان خواهد بود.