به گزارش اکوایران؛ وزیر جهادکشاورزی قیمت گندم در سال زراعی جدید (۱۴۰۱-۱۴۰۲) را ۱۱  هزار و ۵۰۰ تومان اعلام و عنوان کرد، هزار و 500 تومان یارانه کشت برای سال زراعی جدید در نظر گرفته شده که بخشی از آن را به یارانه کود و بذر اختصاص می‌دهیم.

قیمت گندم در ابتدای دولت و پیش از شروع فصل کشت هفت هزار و 500 تومان تعیین شد، اما سوم فروردین ۱۴۰۱ همراه با بحران جهانی و افزایش قیمت‌ غلات دولت به منظور ترقیب گندمکاران به کشت بیشتر گندم اقدام به افزایش سه هزار تومانی این کالای اساسی کرد و با این شرایط نرخ گندم به کیلویی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان به همراه هزار تومان یارانه کشت رسید. حال برای سال زراعی جدید قیمت گندم با افزایش هزار و 500 تومانی به 11 هزار و 500 تومان رسید.   

سید جواد ساداتی نژاد در ادامه در خصوص کشت قرارداری در سال زراعی جدید عنوان کرد: در فصل زراعی جدید کشت قراردادی را به خصوص در اراضی خرده مالکی اعمال خواهیم کرد تا به کشاورزان کمک کنیم، همچنین از کشت کلزا با یارانه کشت حمایت خواهیم کرد.

ساداتی نژاد با بیان اینکه رئیس جمهور در نظارت ستادی از وزارت جهاد کشاورزی بر اجرای الگوی کشت تاکید کرد، ادامه داد: دستورالعمل آن تا هفته آینده به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: برای اجرای الگوی کشت به ابزارهایی نیاز داریم که یکی از این ابزارها قیمت گذاری است، از ابزار قیمت در کشت گندم استفاده کردیم و کشاورزان به کشت این محصول ترغیب شدند.