به گزارش اکوایران، در روز دوشنبه ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 64 هزار و 267 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز گذشته رشد 942 درصدی داشته است. اما تنها بخش کوچکی از این معاملات به سهام تعلق داشت و 93 درصد از ارزش کل معاملات بازار به اوراق  درآمد  ثابت اختصاص داشت. ارزش معاملات اوراق با  رشد  7 هزار درصدی -نسبت به روز یکشنبه- به رقم 59 هزار و 568 میلیارد تومان بالغ شد. 

این در حالی است که ارزش معاملات خرد  سهام  باز هم کاهش یافت و با افت 2 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 834 میلیارد تومان رسید.

روند هفته معاملات اوراق

در سه روز اخیر به طور میانگین سهم ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت در بازار سهام 45 درصد بود که نسبت به سهم 46 درصدی هفته پیشین تغییر چندانی نداشته است. به عبارت دیگر متوسط معاملات هفته پیش اوراق درآمد ثابت در 3 روز اخیر ادامه داشته است، با این تفاوت که دامنه نوسان آن افزایش یافته است.

بیشترین رقم معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه به روز دوشنبه اختصاص داشت که بیش از 59 هزار میلیارد تومان بود. در حالی که ارزش معاملات اوراق در روز یکشنبه 773 میلیارد تومان بود.

ورود نقدینگی حقیقی به صندوق‌های با درآمد ثابت

روز دوشنبه برای یازدهمین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۲۳۲ میلیارد تومان  پول  حقیقی از بورس خارج شد. 

از سوی دیگر 84 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی وارد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله با درآمد ثابت شد. در مجموع 3 روز معاملاتی هفته اخیر 356 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی وارد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله با درآمد ثابت شده است. به طور میانگین روزانه 118 میلیارد تومان پول حقیقی به این صندوق‌ها وارد شده است. 

پیش بینی بورس