به گذارش اکوایران؛ شرکت صنایع فروآلیاژ ایران پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از 8 آبان ماه با نماد فروژ در گروه فلزات اساسی به عنوان صد و شصتمین شرکت در بازار دوم فرابورس درج شد و در صف عرضه اولیه به میزان 15 درصد از سهام قرار گرفت. شرکت صنایع فروآلیاژ ایران با هدف تولید فروسیلیسیوم به عنوان تأمین‌کننده یکی از مواد اصلی اولیه صنایع فولاد و چدن در سال 1365 در زمینی به مساحت 53 هکتار تأسیس شد. این مجموعه در بهمن سال 1372 به بهره‌برداری رسمی رسید. در حال حاضر کارخانه با تولید سالانه 60 هزار تن فروسیلیسیوم و 20 هزار تن پودر میکروسیلیکا با 3 کوره بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده فروسیلیسیوم در ایران و خاورمیانه است.

عرضه اولیه سهام شرکت صنایع فرو آلیاژ ایران با 110 میلیون سهم معادل 10 درصد از کل سهام شرکت تحت نماد معاملاتی فروژ و به روش ترکیبی در روز سه‌شنبه انجام می‌شود. دوره سفارش‌گیری و عرضه در مرحله اول و دوم در روز سه‌شنبه 27 دی‌ماه انجام خواهد شد. حداکثر تعداد سهام قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی در مرحله نخست 2 میلیون و 750 هزار سهم بوده و حداکثر تعداد سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی در مرحله دوم، 110 سهم است. در مرحله اول، عرضه اولیه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام و مختلط به روش حراج و بدون دامنه قیمتی انجام می‌شود. قیمت ارزش‌گذاری شده برای هر سهم 3 هزار و 968 تومان است. قیمت عرضه در مرحله دوم مطابق قیمت کشف شده در مرحله نخست خواهد بود. در مرحله دوم عرضه به عموم سرمایه‌گذاران به روش قیمت ثابت است. جزئیات مشارکت صندوق‌ها در فرآیند کشف قیمت اعم از حجم و قیمت، توسط فرابورس اعلام می‌شود.

در عرضه اولیه پیش روی فرابورس با نماد فروژ در صورت مشارکت 2 میلیونی، به هر شخص تعداد 27 عدد سهم اختصاص خواهد یافت که در صورتی که قیمت هر سهم در بازگشایی مرحله اول معادل  3 هزار و 968 تومان محاسبه شود، به نقدینگی تقریبی ۱۱۰ هزار تومانی نیازمند است.

روز گذشته نیز فروژ در کدال اطلاعیه‌ای مبنی بر فروش بلوک سهام شرکت باما به تعداد 12 میلیون و 800 هزار سهم به مبلغ 9 میلیارد و 492 میلیون تومان داشت که برای این مجموعه سود آوری 8 میلیارد و 455 میلیون تومانی به همراه آورد.