به گزارش اکوایران، به نماد زکوثر فرصت 15 روزه تا یک ماهه برای رعایت دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار داده شد. در خصوص افشای اطلاعات با اهمیت، بانک سامان اعلام کرد رشد 11 درصد درآمد تسهیلات اعطایی به دلیل افزایش حجم تسهیلات اعطایی و مطالبات مشکوک الوصول مربوط به پروژه البرز مال که منجر به رشد درآمد عملیاتی شد و رشد 118 درصدی کارمزد دریافتی عمدتاً مربوط به افزایش حجم ضمانت نامه‌ها، حواله های بانکی و عملیات ارزی بوده است.

بانک دی اعلام کرد پیرو آگهی مزایده عمومی املاک مازاد و تملیکی بانک دی  منتشره در تاریخ 15 آبان ماه 1401، هیچ گونه پیشنهاد خریدی واصل نگردید.

شرکت بیمه سرمد هم اعلام کرد موضوع درخواست بانک صادرات ایران مبنی بر استرداد وجوه حاصل از صدور حق بیمه عمر و تشکیل سرمایه کارکنان بانک صادرات است.

اما نماد ثامید اعلام کرد پروژه های خود را به صورت نقد از طریق برگزاری مزایده عمومی واگذار می نماید.

مجتمع ترابری رهنورد نیز از برگزاری مزایده فروش یک دستگاه لودر 470 و دو دستگاه کامیون کاماز و همچنین از برگزاری مناقصه خرید یک دستگاه لودر تیراژه ZL50 خبر داده است.

شرکت سرمایه گذاری نیرو نیز کاهش بیش از 30 درصدی سود عملیاتی عمدتاً ناشی از راه اندازی واحدهای گازی نیروگاه آریان زنجان از خرداد ماه سال جاری اعلام کرده است.

اما نماد کغدیر عمده افزایش سود عملیاتی را بابت رشد 64 درصدی درآمد حاصل از سرمایه گذاری در شرکت های وابسته مربوط به سود دریافتی از شرکت سنگ آهن گهر زمین و افزایش سود حاصل از فروش سرمایه گذاری ناشی از عرضه سهام شرکت فولاد آهن و فولاد غدیر اعلام کرد.

خبهمن هم اعلام کرد دارایی های توثیق شده جهت آزادسازی سود سهام، تعداد 126 سهم نفت و گاز پارسیان توثیق شده در فرآیند انتشار اوراق اختیار فروش تبعی گروه بهمن می‌باشد.

شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه نیز بیان کرد تفاوت عمده سود خالص بابت شناسایی کاهش ارزش سرمایه گذاری در شرکت ذوب آهن اصفهان به مبلغ 19 میلیارد تومان است که به علت شرایط بازار سرمایه و نوسانات آن شناسایی گردید.

همچنین بانک گردشگری از آگهی فراخوان عمومی مزایده اموال مازاد خود خبر داده است. نماد کپرور هم دلایل تغییر بیش از 30 درصدی سود عملیاتی را ناشی از کاهش مقدار فروش رشد قابل ملاحظه حمل زغال خام به کارخانه افزایش هزینه های حقوق و دستمزد دانسته است.

نماد غشاذر نیز عنوان نمود در نظر دارد انواع مواد اولیه و بسته بندی مورد نیاز خود را به طور جداگانه براساس شرایط از برنده مناقصه خریداری نماید.

همچنین شرکت سرامیک صنعتی اردکان دلیل افزایش سود عملیاتی را عمدتا ناشی از تولید مواد اولیه مصرفی شرکت در شرکت زیر مجموعه که قبلا به نرخ یورو وارد می کرد و همچنین افزایش حجم و تنوع  تولید محصولات اعلام کرده است.  

اما فنفت عمده کاهش سود عملیاتی را افزایش هزینه‌های پرسنلی و افزایش سایر هزینه ها ناشی از افزایش سطح عمومی قیمت‌ها اعلام کرد.

لخزر نیز دلایل تغییرات بیش از 30 درصدی سود عملیاتی را افزایش 45 درصد مبلغ فروش کالا در 6 ماهه اول سال 1401  و کاهش ارزش موجودی دارایی ها در 6 ماهه اول سال 1400 اعلام کرد.

پالایش نفت لاوان هم بیان کرد جهت طراحی، خرید، احداث و راه اندازی واحد تقطیر در خلأ و واحد قیرسازی بهمراه سرویس‌های جانبی مربوطه به روش EPCC مناقصه برگزار می‌کند.

و اما ونوین تغییرات سود عملیاتی ناشی از افزایش سهم گروه از سود شرکت های وابسته، افزایش خالص درآمد فروش کالا و افزایش سودآوری سرمایه گذاری فعالیت های غیر بانکی و کاهش هزینه مالیات بردرآمد عملکرد به علت افزایش درآمدهای غیرمشمول تلفیقی گروه اعلام کرده است.

در خصوص آگهی دعوت به مجامع هم نمادهای ثاصفا، حپارسا، فنوال، خوساز و ونیکی سهامداران خود را به مجمع عمومی و فوقالعاده دعوت کردند.

اما حپارسا در خصوص زمانبندی پرداخت سود اعلام کرد سود سهامداران حقیقی از تاریخ 21 اسفند 1401 پرداخت می‌شود. همچنین بانک آینده اعلام کرد سود سهامداران با کد سجام از تاریخ 31 خرداد 1402 و بدون کد سجام 5 تیر ماه 1402 واریز می شود. نماد تسفا هم جدول زمانبندی پرداخت سود خود را در سامانه منتشر کرده است.

اما خدیزل و ساراب اعلام کردند افزایش سرمایه از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی به اظهار نظر حسابرس و بازرس قانونی رسیده است. وپویا هم مطرح کرد  افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی در تاریخ 16 آذر ماه 1401 به ثبت رسانده است. همچنین وسپهر از پیشنهاد افزایش سرمایه از محل سود انباشته خبر داد.