به گزارش اکوایران، سه شاخص اصلی وال‌استریت در روز ابتدایی بازگشایی بازارها در هفته جاری یعنی دوشنبه پنجم دسامبر وارد مسیر افت ارزش شدند، به نحوی که هر سه شاخص اصلی به کف ارزش هفتگی خود نزدیک شدند. در روز ابتدایی هفته داده‌های بخش خدمات آمریکا برای ماه نوامبر بهتر از انتظار  اعلام شد. بهبود داده‌های بخش خدمات، در شرایطی که میزان اشتغالزایی و رشد دستمزد برای ماه نوامبر افزایشی و فراتر از پیش‌بینی اعلام شد، نشان داد که اقتصاد آمریکا تاب‌آوری بیشتری در مقابل رشد نرخ بهره دارد. به این ترتیب واهمه از استمرار سیاست انقباضی از سوی فدرال رزرو به منظور مهار تورم باعث شد تا سرمایه از وال‌استریت فرار کند.

در عین حال فعالان بازار سرمایه در آمریکا چشم‌انتظار اعلام نتیجه برای  مجلس سنا در منطقه جورجیا هستند که نتیجه آن می‌تواند  سرنوشت مجلس سنا را تعیین  کند.

انتخابات سنای ایالات متحده در جورجیا به دور دوم بین رافائل وارنوک، دموکرات فعلی و هرشل واکر، رقیب جمهوری خواه مورد حمایت دونالد ترامپ، کشیده خواهد شد.

پیروزی وارناک باعث می‌شود تا حزی جمهوری‌خواه 51 درصد کرسی در مجلس سنا را به دست آورده و به این ترتیب قدرت میان دو حزب تقسیم شود. به شکل سنتی بازار سرمایه از تقسیم قدرت میان دو حزب اصلی در آمریکا استقبال می‌کند.