شاخص بورس تهران در جریان روز معاملاتی جاری، روزی بی‌رمق را ثبت کرد به طوری که شاخص درنهایت با افت کمتر از هزار واحدی به کار خود پایان داد تا شک و دودلی اهالی بازار برای خرید و یا فروش را بیش از پیش نشان دهد.

فولاد، شپنا و شتران به همراه نماد فملی تلاش کردند تا بازار امروز را منفی کنند در همین حال هم خساپا و خبهمن در تلاش برای مثبت کردن شاخص بودند.

اگر گروه خودرویی را از معاملات امروز جدا کنیم ارزش معاملات بازار چنان پائین بود که گروه غذایی با حدود 168 میلیارد تومان رتبه اول را به خود اختصاص داد و گروه فلزات اساسی و فرآورده‌های نفتی در رتبه‌های بعدی جای گرفتند.

در بازارهای جهانی، مس دوباره به کانال 7 هزار و 900 واحدی وارد شد، نفت هم در حوالی زیر 80 دلار در حال داد و ستد بود. اما بازار سرمایه بدون تغییر ایستاد تا باز هم همه چیز به روز های آینده موکول شود.

پیش بینی بورس

از منظر تکنیکالی تغییر خاصی در بازار دیده نشد و شاخص کل را باید همچون روزهای قبل دید. اما شاخص هم وزن از دست نوسانات ریز رهایی یافت تا یک پله دیگر خودش را مثبت ببیند و این احتمال را قوت بخشد که قرار است به خط میانی کانال صعودی برسد و به مقاومت 411 هزار واحدی نزدیک‌تر شود.

بازار از نظر تکنیکالی آنقدر بی‌تحرک بود که می‌توان گفت بازار در یک سکوت به سر می‌برد و همه اهالی بازار تنها نظاره‌گر تک نمادهای کوچک بازار بودند. تک نمادهایی همچون مادیرا که به واسطه خبر پرداخت وام خرید کالا مورد استقبال قرار گرفت و نمادهای گدنا، خفنر و فمراد دیگر نمادهایی بودند که اوضاع مشابهی داشتند اما اوضاع برای نمادهای غپینو، غصینو و غمینو متفاوت بود و سه‌شنبه را سبز رنگ به پایان بردند.

پیش بینی بورس