به گزارش اکوایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز سه‌شنبه می‌روند که روز دوشنبه بازار قرمزپوش شد. برای پیش بینی بورس امروز –سه‌شنبه 24 آبان- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. دیروز شاخص کل ریزش 10 هزار و 968 واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن 3 هزار و 10 واحد افت کرد. شاخص کل فرابورس نیز 105 واحد پائین آمد. 

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، 236 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 430 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 35 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 65 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

دیروز در بورس شرکت‌ توسعه شهری توس گستر (وتوس)، شرکت‌ سرمایه گذاری اعتبار ایران (واعتبار) و شرکت فنرسازی خاور (خفنر) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سرمایه گذاری آوا نوین (وآوا)، شرکت‌ پتروشیمی ارومیه (شاروم) و شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان (سدبیر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای وایران (شرکت لیزینگ ایرانیان)، غبشهر (شرکت صنعتی بهشهر) و مرقام (شرکت ایران ازقام) در روز دوشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت پگاه گیلان (غگیلا)، شرکت پگاه گلستان (غگلستا) و شرکت عطرین نخ قم (نطرین) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه 69 نماد صف خرید داشتند و 35 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با کاهش 28 درصدی به 165 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 10 درصد افزایش یافت و 244 میلیارد تومان بود. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید در رقم 43 میلیارد تومان ایستاد. 

پیش بینی بورس

در پایان معاملات نماد زاگرس (شرکت پتروشیمی زاگرس) با صف‌ خرید 14 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از زاگرس، نمادهای حتوکا (شرکت حمل و نقل توکا) و شاروم (شرکت پتروشیمی ارومیه) بیشترین صف خرید را داشتند. 

نماد خفارس نیز بیشترین صف فروش را داشت و پس از حفارس، ثتران، ثنوسا، غفارس و غنوش در رده‌های بعدی بودند. 

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز 

روز دوشنبه بازار برای دومین روز متوالی قرمز شد و شاخص کل بیشتر از روز یکشنبه نزول کرد. ارزش معاملات خرد برای سومین روز کاهش یافت و با افت 3 درصدی به رقم 3 هزار و 745 میلیارد تومان رسید. 

خروج پول حقیقی نیز برای پنجمین روز متوالی ادامه داشت و نسبت به روز قبل 118 درصد افزایش یافت. در مجموع معاملات دوشنبه، ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای پنجمین روز متوالی منفی شد و 679 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که بیشترین رقم در 12 روز کاری اخیر است. 

دیروز بیشترین خروج پول حقیقی به شپنا، شبندر، فملی، خودرو، خساپا، شتران، وبملت، فولاد، بپاس، حکشتی و شستا تعلق داشت.

شبندر همانند روز یکشنبه بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشت و پس از شبندر، نمادهای فملی، کچاد، شپنا، فولاد، شستا، کگل و شتران بزرگان قرمزپوشی بودند که شاخص را پائین کشیدند.

بدین ترتیب دیروز شاهد این همانی و همسویی خروج پول حقیقی و ریزش شاخص کل بودیم.  بنابراین با تداوم روند، امروز هم شاهد ریزش شاخص کل خواهیم بود. مگر آنکه تقاضا تقویت شود و شاخص از سقوط به کانال پائین‌تر بگریزد. 

کارشناسان معتقدند تعدیل شاخص کوتاه مدت است اما معامله گران این بیم را دارند که با تداوم ریزش و بازگشت شاخص به کانال یک میلیون و 300 هزار واحدی، عرضه در بازار شدت بگیرد و شاخص توان صعود را از دست بدهد. 

پیش بینی بورس