شرایط بازار در روزهای اخیر تغییری نکرده است، ارزش پایین معاملات در بازار نشان از بی توجهی و بی رمقی بازار است و همانطور که در روزهای پیش گفته شد بورس در حال فراموش شدن است.

این بازار برای شروع خوب نیاز به یک خبر خوب دارد تا به عنوان یک محرک قوی عمل کند. اما در کنار ابهامات اقتصادی چند روزی است که ابهامات سیاسی نیز به آن اضافه شده است و طولانی شدند اختلال در شبکه اینترنت در ایران اهالی بازار سرمایه را به بی‌عملی سوق می‌دهد تا فعلا دست از خرید و فروش بکشند. 

بازار روز سه‌شنبه و روزهای قبل آنقدر بی‌جان بود که شاخص اندیکاتور Rsi هنوز هم روی همان محدوه‌های قبلی ایستاده و گاهی که به نمودارها و تابلوی قیمتی نمادها که نگاه می‌کنیم به این موضوع شک می‌کنیم که آیا هنوز اینترنت وصل است یا تنها نظاره گر صفحه آفلاینی هستیم به نام بورس. 

گروه صنایع غذایی این روزها خیلی مورد توجه بازار قرار گرفته است و پس از خودرو و فراورده‌های نفتی در رتبه سوم ارزش معاملات قرار دارند. البته این موضوع را هم می‌توان این گونه گفت که سایر گروه‌ها و نمادهای بازار بدون معامله در حال گذراندن روزهای معاملاتی هستند و این موضوع باعث شده است تا گروه یا نمادی که با کوچک ترین استقبال از سوی خریداران مواجه می‌شود به چشم بیاید.

به هر حال همچون روزهای قبل مفروضات تکنیکالی پا برجاست و اتفاقی در نمودار ها رخ نداده است.

تحلیلگران اقتصادی همواره گفته‌اند که شاخص بازار سرمایه به عنوان دماسنج اقتصادی عمل می‌کند و این دماسنج چند روزی است که زمستان نشده یخ زده است. شاید هم زمستان سختی که برخی برای اروپائیان پیش بینی می‌کردند به بورس تهران رسیده است.

در حالی به استقبال معاملات روز چهارشنبه می‌رویم که همه به نوعی اذعان دارند بازار فردا هرچه که باشد نمی‌تواند مسیر درست را نشان دهد مگر این که یک محرکه قوی بازار را تکان دهد.

پیش بینی بورس