به گزارش اکوایران زیرشاخه انرژی در شاخص S&P 500  ظرف ماه‌های سپری شده از ابتدای سال جاری میلادی تا نیمه ماه اکتبر رشدی 46 درصدی داشته است. این در حالی است که شدت گرفتن سیاست انقباضی از سوی فدرال رزرو با تقویت احتمال بروز رکود اقتصادی می‌تواند تقاضا برای انرژی را کاهش دهد. با این حال بروز نشانه‌هایی مبنی بر کاهش عرضه نفت باعث شده تا همچنان برخی سرمایه‌گذاران به سهام انرژی امیدوار باشند.

البته بخشی از سرمایه‌گذاران در بخش انرژی با توجه به عزم فدرال رزرو در تشدید سیاست انقباضی و تبعیت برخی دیگر از بانک‌های مرکزی دنیا از این تصمیم، نسبت به خروج سرمایه از این بخش اقدام کردند.  

تحلیلگران انتظار دارند که سود هر سهم در بخش انرژی، ظرف سه ماهه سوم امسال رشدی 121 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل داشته باشد؛ این در حالی است که درآمد کل شاخص S&P500  بدون احتساب بخش انرژی کاهشی 2.6 درصدی خواهد داشت.

نوسانات شدید بازار و ارزش‌گذاری‌های جذاب، برخی از سرمایه‌گذاران را وادار می‌کند تا دیدگاه‌ صعودی خود را در خصوص سهام انرژی را حفظ کنند، این حوزه یکی از معدود بخش‌هایی است که امسال نیز رونق داشت.

در حالی برآورد می‌شود که زیرشاخه بخش انرژی در S&P500 افزایشی 46 درصدی را به ثبت برساند که شاخص S&P500 در این بازه زمانی افتی 24.5 درصدی داشته است.

جک جاناسیویکز، مدیر پورتفولیوی شرکت Natixis Investment Managers Solutions، با اشاره به پتانسیل بالای بخش انرژی برای سرمایه‌گذاری گفت: تصور آنکه مردم از سرمایه‌گذاری بر روی انرژی دست بکشند دشوار است. اگر فردی ریسک‌گریز هستید، به خاطر داشته باشید که این بخش مکانی عالی برای کسب سود با ریسک پایین است.

انتظارات برای انقباض بیشتر در بازار نفت با کاهش تولید اخیر اوپک پلاس و همچنین برنامه‌های اتحادیه اروپا برای خروج از نفت خام روسیه تا فوریه افزایش یافته است. این موارد پتانسیل رشد مجد بهای انرژی را دارد و از بهبود ارزش سهام شرکت‌های این حوزه حمایت می‌کند.