به گزارش اکوایران، در معاملات روز شنبه بیست و سوم مهر ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل هزار و 895 واحد ریزش کرد و به رقم یک میلیون و 317 هزار و 894 واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس با افت 698 واحدی در سطح 379 هزار و 571واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 14 واحد پائین آمد و در سطح 17 هزار و 956 واحد قرار گرفت.  

امروز و همزمان با قطع اینترنت حجم و ارزش معاملات سقوط کرد. ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 14 هزار و 30 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 8 هزار و 819 میلیارد تومان بود که 63 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 7 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم هزار و 939 میلیارد تومان رسید. 

تداوم خروج پول حقیقی از بورس

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای دهمین روز متوالی منفی شد و 235 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. 

در معاملات روز شنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام بپاس (شرکت بیمه پاسارگاد) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 27 میلیارد تومان بود. پس از بپاس، نمادهای شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) و آسیاتک (شرکت انتقال داده‌های آسیاتک) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

بورس

نمادهای پیشران بورس و فرابورس

امروز نمادهای «فملی»، «فولاد» و «خودرو» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «شپدیس»، «شفن» و «شستا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «کگهر»، «ددانا» و «خدیزل» بیشترین تأثیر کاهشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «شاوان»، «سمگا» و «زاگرس» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و شپنا و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، سمگا و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

صف‌های خرید و فروش بازار سهام

در معاملات شنبه 48 نماد صف خرید داشتند و 70 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 11 درصدی به 162 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 38 درصد کاهش یافت و 128 میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار 12 میلیارد تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم 78 میلیارد تومان ایستاد. 

در پایان معاملات نماد غدشت (شرکت دشت مرغاب) با صف‌ خرید 20 میلیارد تومانی برای پنجمین روز متوالی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از غدشت، نمادهای اوان (شرکت مبین وان کیش) و گدنا (شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد ولشرق تعلق داشت که ارزش آن 4 میلیارد تومان بود. پس از ولشرق، نمادهای کدما، ثاباد، خزامیا و گکوثر بیشترین صف فروش داشتند.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس