به گزارش اکوایران و براساس گزارش Mineral Intelligence بهای کربنات لیتیوم در بازار چین ظرف هفته منتهی به روز جمعه 14 اکتبر به 74 هزار و 475 دلار به ازای هر تن رسید که این رقم رکورد قیمتی تاریخی این محصول بود. بهای کربنات لیتیوم ظرف سال 2022 تقریبا 2 برابر شده است. همچنین نرخ این محصول در بازه زمانی یک هفته‌ای رشدی 1.7 درصدی داشته است.

همچنین براساس گزارش موسسه Mineral Intelligence نرخ هیدروکسید لیتیوم، که در باتری‌هایی با محتوای نیکل بالا استفاده می‌شود، امسال نزدیک به 150 درصد افزایش یافته است و ظرف هفته منتهی به روز جمعه 14 اکتبر با نرخ 73 هزار و 925 دلار به ازای هر تن به فروش رفته است.

قیمت لیتیوم برای 24 ماه متوالی روند صعودی داشته است. بازار خودروهای برقی همچنان در حال گسترش است و فروش جهانی خودروهای الکتریکی برای اولین بار در سپتامبر به یک میلیون رسیده است، این موضوع از رشد بهای این فلز حمایت می‌کند.

دیزی جنینگز گری، تحلیلگر  Mineral Intelligence معتقد است افزایش قیمت در بازار نقدی چین به انعقاد قراردادهای بلندمدت میان خودروسازان و تولیدکنندگان لیتیوم منتهی می‌شود.

در حال حاضر فرمول تعیین قیمت در قراردادهای بلندمدت فروش لیتیوم در حال تغییر است؛ این تغییر باعث می‌شود تا تغییر در معاملات آتی با سرعتا بیشتری در بازار فیزیکی منعکس شود. این موضوع بر هزینه خودروسازان برقی خواهد افزود و آن‌ها را در دستیابی به اهداف برقی‌سازی دچار چالش می‌کند.