به گزارش اکوایران؛ یکی از اطلاعیه هایی مورد توجه در سامانه کدال، اطلاعیه های شفاف سازی است. این اطلاعیه ها در زمانی که خبر یا شایعه ای پیرامون نماد در فضای مجازی شکل گرفته یا زمانی که نیاز به شفاف سازی در خصوص صورت های مالی وجود دارد منتشر می شود. گاهی نیز نوسان زیاد قیمت یک سهم می تواند باعث موظف شدن شرکت برای شفاف سازی در این خصوص شود. در طی این گزارش سعی داریم تا شفاف سازی هایی که از اهمیت بیشتری در این هفته برخوردار بوده اند را باز نشر کنیم.

نماد وبرق طی اطلاعیه شفاف سازی خود پیرو شایعه منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر تعطیلی و عدم فعالیت کارخانه خردایش اعلام کرد که کارخانه خریداری شده طبق پیش بینی و برنامه ریزی انجام شده در حال فعالیت می باشد و روزانه 300 تن خاک در این کارخانه خردایش می شود. وبرق در ارتباط با چک های پرداختی خود نیز اعلام کرد که این چک ها به صورت کامل پرداخت شده است. نماد و احیاء نیز در خصوص شایعات پیرامون آمار تولید و فروش خود، برای شفاف سازی آمار تولید و فروش خود را منتشر کرد. فولای نیز در ارتباط با فروش سهام شرکت صنایع مفتولکاران توضیحاتی را منتشر کرده است. در روز های قبل اطلاعیه فروش این سهام در سامانه کدال منتشر شده بود.

 شرکت قند نیشابور در ارتباط با افزایش سرمایه خود طی اطلاعیه شفاف سازی در سامانه کدال نسبت به استفاده از حق تقدم شفاف سازی کرد. وبرق طی اطلاعیه شفاف سازی دیگری نیز در ارتباط با شایعه تغییر دفتر مرکزی این شرکت به تهران، این شایعه را تکذیب کرد.

دو نماد ولشرق و اتکاسا نیز در این هفته شفاف سازی در خصوص نوسان قیمت سهم داشتند که هر دو نماد دلیل این نوسان را روند عرضه و قاضا بازار عنوان کردند و شایعات دیگر را در این خصوص تکذیب کردند.

نماد هایی نیز در جریان گزارشات این هفته به شفاف سازی در خصوص صورت های مالی پرداختند. سه نماد وکادو، تپمپی و اتکاسا در اطلاعیه شفاف سازی خود به پاسخ نسبت به سوالات مطرح شده در ارتباط با صورت های مالی منتشره خود پرداختند. نماد ولصنم در اطلاعیه خود در ارتباط با دلیل افزایش 124 درصدی سود عملیاتی این شرکت شفاف سازی کرد و سیمان هگمتانه از دلایل رشد بیش از 60 درصدی سود این مجموعه پرده برداری نمود. وجو نیز علت کاهش سود خالص 9 ماهه خود را به نسبت دوره مشابه در سال مالی قبل سود فروش سرمایه گذاری ها دانست و نماد وکوثر نیز از راهکار های حسابرس و بازرس قانونی در ارتباط با برون رفت از زیان شفاف سازی کرد. نماد فماک در ارتباط با کاهش سودآوری سه ماهه خود شفاف سازی کرد و در نهایت نماد وشمال در ارتباط با تغییر بیش از 30 درصد زیان عملیاتی شرکت نسبت به دوره مشابه در سال قبل طی نامه ای در پیوست شفاف سازی لازم را انجام داد.