به گزارش اکوایران، در معاملات روز چهارشنبه بیستم مهر ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل 6 هزار و 205 واحد صعود کرد و به رقم یک میلیون و 319 هزار و 789 واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس با رشد هزار و 391 واحدی در سطح 380 هزار و 270 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 55 واحد بالا آمد و در سطح 17 هزار و 971 واحد قرار گرفت.  

افزایش خروج پول حقیقی از بورس

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای هفتمین روز متوالی منفی شد و 199 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. 

در معاملات روز چهارشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام غزر (شرکت زر ماکارون) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 119 میلیارد تومان بود. پس از غزر، نمادهای بپاس (شرکت بیمه پاسارگاد) و ولشرق (شرکت لیزینگ ایران و شرق) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

بورس

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «فولاد»، «شپدیس» و «فملی» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل  بورس  داشتند و در مقابل نمادهای «شبندر»، «شتران» و «اپال» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «دماوند» و «فغدیر» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «شاوان»، «فرابورس» و «صبا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس فمراد صدرنشین است و شستا و شپنا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، ولشرق و زاگرس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 8 هزار و 284 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 3 هزار و 988 میلیارد تومان بود که 48 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 7 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 هزار و 96 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در هفته جاری بود. 

صف‌های بازار سهام

در معاملات چهارشنبه 81 نماد صف خرید داشتند و 48 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 28 درصدی به 182 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 16 درصد کاهش یافت و 93 میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار 10 میلیارد تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم 103 میلیارد تومان ایستاد. 

در پایان معاملات نماد تپسی (شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس) با صف‌ خرید 29 میلیارد تومانی برای پنجمین روز متوالی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از تپسی، نمادهای غدشت (شرکت دشت مرغاب) و دانا (شرکت بیمه دانا) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در پایان معاملات امروز اغلب صف‌های فروش جمع آوری شدند و تنها 3 نماد آسیاتک، ولشرق و فمراد صف فروش داشتند.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس