به گزارش اکوایران؛ شرکت پارس خودرو که سهام آن از تاریخ 22 تیر ماه به صورت تعلیق درآمده بود، در روز های اخیر خبر از انتقال سهامش به بازار پایه داد. شرکت پارس خودرو پس از درخواست‌های مکرر از سازمان بورس مبنی بر تمدید مهلت دو ساله برای خروج از بحران‌های ایجاد شده در نهایت با انتقال این نماد به بازار پایه از سوی سازمان بورس موافقت شد و این نماد به بازار پایه انتقال پیدا کرد. تصمیمی که با نارضایتی‌هایی برای سهامداران و اعضای هیأت مدیره این شرکت همراه شد. به همین خاطر شرکت پارس خودرو اطلاعیه لغو پذیرش اوراق بهادار تعلیق شده را در سامانه کدال بارگذاری کرد. همچنین این شرکت در تاریخ 23 مرداد ماه از سازمان بورس درخواست افرایش سرمایه به میزان 2 هزار و 600 میلیارد تومان، معادل 23 درصد ، از محل مطالبات و آورده نقدی را به تصویب رسانده بود که این درخواست افزایش سرمایه را منوط به موافقت سهامدار عمده دانسته است.

جهش فروش پارس خودرو از ابتدای اردیبهشت امسال

تعدادی از نماد های صنعت خودرو بورس تهران شهریور ماه را با فروش فوق العاده ای به پایان رساندند. شرکت پارس خودرو در سال جاری با افزایش فروش قابل توجهی مواجه بوده است. پارس خودرو در سال 99، 3 هزار و 830 میلیارد تومان فروش داشته و متوسط فروش ماهانه 319 میلیارد تومانی را به ثبت رسانده است. در سال قبل نیز پارس خودرو 7 هزار و 346 میلیارد تومان فروش داشته است و این شرکت به طور متوسط، ماهانه 612 میلیارد تومان فروش کرده است. در شش ماهه امسال پارس خودرو توانست فروش 9 هزار و 577 میلیارد تومانی را به ثبت برساند که متوسط فروش این شرکت را به ازای هر ماه نزدیک به هزار و 600 میلیارد تومان قرار می دهد. فروش شش ماهه امسال خپارس در مقایسه با فروش شش ماهه سال 99 رشد 716 درصدی داشته و در قیاس با فروش بهار و تابستان سال قبل نیز 137 درصد رشد داشته است.

فروش ماهانه خپارس07.15

بیشترین فروش ماهانه در سال جاری با فروش 2 هزار و 165 میلیارد تومانی متعلق به تیر ماه است. در مقایسه ماه به ماه نیز شاهد هستیم که بیشترین رشد فروش در مقایسه با فروش ماه مشابه در سال قبل متعلق به اردیبهشت ماه با افزایش 493 درصدی است و کمترین نیز با 23 درصد افزایش متعلق به فروردین ماه است. بازگشایی نماد خپارس در آینده نزدیک نشان می دهد که تأثیر عملکرد پارس خودرو بر خرید و فروش سهام این شرکت تا چه میزان است.