به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –چهارشنبه 23 شهریور- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 4 هزار و 155 واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 393 هزار و 126 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 2 هزار و 774 واحد بالا آمد و در رقم 405 هزار و 257 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 10 واحد رشد کرد و به رقم 18 هزار و 765 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 417 نماد رشد قیمت و 256 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 62 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 38 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت‌ فروسیلیس ایران (فروس)، شرکت چرخشگر (خچرخش) و شرکت ایرکا پارت صنعت (خکار) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌ تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک (گدنا)، شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان (غگلستا) و شرکت قند چهارمحال (قچار) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای غدشت (شرکت دشت مرغاب)، شاملا (شرکت معدنی املاح ایران) و تکشا (شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین (صبا)، شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت (زکشت) و شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان (فگستر) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه 80 نماد صف خرید داشتند و 35 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 63 درصدی به 277 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 34 درصد کاهش یافت و 180 میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات دیروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار 19 میلیارد تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم 169 میلیارد تومان ایستاد. 

پیش بینی بورس

در پایان معاملات نماد بالبر (شرکت کابل البرز) با صف‌ خرید 30 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از بالبر، نمادهای فمراد (شرکت آلومراد) و خودرو (شرکت ایران خودرو) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد بکهنوج تعلق داشت که ارزش آن 15 میلیارد تومان بود. پس از بکهنوج، نمادهای زمگسا و غدشت بیشترین صف فروش را داشتند.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که در روز گذشته شاخص کل پس از 6 روز رشد کرد. به علاوه پس از 13 روز کاری، خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و روند خروج پول حقیقی متوقف شد. 

نمادهای فولاد، خودرو، خساپا، فملی، حکشتی، شتران، وبصادر، وتجارت، خبهمن، وبملت، شبندر، خگستر و شپدیس بزرگان بازار در روز سه‌شنبه بودند که بیشترین تأثیر را در رشد شاخص داشتند. 

دیروز ارزش معاملات خرد سهام نیز رشد کرد و با افزایش 25 درصدی نسبت به دوشنبه به 3 هزار میلیارد تومان رسید. همچنین دیروز بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای خودرو و فولاد تعلق داشت که بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند. پس از خودرو و فولاد، نمادهای کگاز، صبا، فروس، خصدرا، فجام، وسالت، فملی، سخوز و وبصادر بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

بنابراین رشد شاخص کل و ورود پول از بازار دو نشانه مثبت معاملات دیروز بود. به نظر می‌رسد حقیقی‌ها با نمادهای بزرگ بازار آشتی کرده‌اند. تحلیلگران تکنیکی سطح یک میلیون و 390 هزار واحد مرز حمایت شاخص می‌دانند که موجب برگشت شاخص شده است. از سوی دیگر بن بست در مذاکرات و رشد قیمت دلار انتظارات تورمی را افزایش داده است. آیا شاخص به تورم می‌رسد؟ 

پیش بینی بورس