معین محمدی پور سرپرست مدیریت مطالعات اقتصادی و امور بین الملل بورس کالا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عرضه املاک در بورس کالا نکاتی را مطرح کرده است.

محمدی‌پور گفته است: «به منظور عرضه املاک شهرداری در بستر بورس کالا مذاکرات و رایزنی‌های مستمری از سوی بورس کالای ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار با شهرداری تهران انجام شده است. خوشبختانه بستر طراحی شده حراج املاک بورس کالا مورد استقبال شهرداری تهران قرار گرفته است.»

وی از جمله اقدامات انجام شده را «اعمال اصلاحات مورد نیاز در دستورالعمل بازار فرعی بورس کالای ایران به منظور تسهیل پذیرش و عرضه املاک شهرداری در بورس کالا» معرفی کرده است.

به عقیده محمدی‌پور، آغاز معاملات املاک شهرداری از چند جنبه حائز اهمیت است؛ اول اینکه این معاملات موجب تسهیل در فروش اموال غیرمنقول شهرداری می‌شود که این موضوع خود می‌تواند موجب رفع مشکلات شهرداری در حوزه تامین منابع نقدی مورد نیاز شود. دوم این معاملات فرصت بسیار مناسبی برای پیمانکاران شهرداری است که مطالبات خود را نقد کنند، زیرا مطابق با تفاهم میان بورس کالا و شهرداری این زیرساخت فراهم شده است که در صورت درج در اطلاعیه‌های عرضه املاک شهرداری، پیمان‌کاران بتوانند به جای ارائه چک به منظور انجام امور تسویه از حواله‌های تایید شده توسط اداره کل امور مالی و اموال شهرداری استفاده کنند.

وی درباره تفاهامات انجام شده گفته است: «در حال حاضر چند ملک شهرداری تهران در بازار فیزیکی بورس کالا پذیرش شده و معاملات این املاک به صورت نقد و اقساط قابل انجام است. به این صورت که خریداران پس از شرکت در حراج و نهایی شدن معامله، بخشی از ارزش معامله را به صورت نقد و بخشی را به صورت چک تسویه می‌کنند.»