در این گزارش به بررسی بازدهی شرکت‌های بازار سرمایه کشور از ابتدای شهریور 1401 تا 15 شهریور ماه 1401 پرداخته‌ایم. در صورتی که شرکتی در این بازه با افزایش سرمایه همراه شده باشد ممکن است در محاسبه بازدهی سهام اختلافی رخ داده باشد که ناشی از تغییر قیمت به خاطر افزایش سرمایه دراین بازده زمانی است.

اما درباره بهترین بازدهی‌ها در بازار سرمایه در شهریور ماه می‌توان نماد شپاکسا را نام برد. شرکت پاکسان بهترین بازدهی در نیمه اول شهریور ماه را از آن خود کرده است و نزدیک به 29 درصد بازدهی برای سهامدارانش به ارمغان آورده است.

بازدهی بورس

بازدهی بورس

این شرکت از ابتدای شهریور ماه هر روز با صف‌های خرید مواجه شده است و با  از افزایش دامنه نوسان در این ماه به نحوه مقتضی استفاده کرده است و تعدادی از روز های کار خود را با مثبت 7 درصد به پایان برده است.

 دیگر نماد بورسی که بهترین بازدهی در نیمه اول شهریور ماه 1401 را از آن خود کرده نماد شرکت تولیدی کاشی تکسرام است که با 26 درصد بازدهی مثبت در رتبه دوم برترین‌ها قرار دارد.

 شرکت‌های سرمایه گذاری ساختمان ایران، توریستی و رفاهی آبادگران ایران و شرکت کشاورزی و دامپروی مگسال با بازدهی‌های بالای 19 درصدی در رتبه های بعدی این جدول قرار دارند.

در سمت مقابل بازدهی‌های منفی بازار سرمایه نماد شرکت‌های کشت وصنعت پیاذر، نوردوقطعات فولادی و سیمان کردستان بازدهی‌های منفی را به خود اختصاص داده اند و به ترتیب با بازدهی های منفی 20 ، منفی 19 و منفی 18 درصدی رتبه اول تا سوم را کسب کرده‌اند.

بازدهی بورس

بازدهی بورس

در بازار فرابورس هم نمادهای شرکت شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب به همراه شرکت قند شیروان قوچان و بجنورد و شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران با 17 درصد بازدهی مثبت به طور مشترک در رتبه اول این جدول ، در بازدهی مثبت قرار دارند و بیمه تجارت نو با 16.6 درصد بازدهی مثبت و شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود 16 درصد بازدهی مثبت در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

در سمت مقابل بازدهی‌های منفی بازار فرابورس هم نماد شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان با بازدهی منفی 8 درصدی رتبه اول را دارد تا نماد شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد در جایگاه دوم قرار بگیرد.

اما در بازار پایه بورس اواق بهادار تهران شرکت توسعه بین المللی پدیده شاندیز با بازدهی 29 درصدی در رتبه اول بهترین‌ها ایستاده تا در مقابل آن شرکت کاشی صدف سرام استقلال آباده با 14.9 درصد منفی بودن بدترین بازدهی را در بین نماد های بازار پایه ای از آن خود کنند. 

بازدهی بورس

بازدهی بورس