در گزارشی که در روز سه شنبه منتشر شد قیمت های مصرف کننده کمترین میزان افزایش را از ابتدای سال جاری ثبت کرد. این ارقام نشان می‌دهد که احتمالا فدرال رزرو سرعت افزایش نرخ بهره را کاهش خواهد داد.

بنابر گزارش بلومبرگ معاملات آتی نفت وست تگزاس اینترمیدیت به ۷۵ دلار در هر بشکه رسید و شاخص جهانی نفت برنت نیز کاهش پیدا کرد.

IMG_20221214_112216_501

چین در حالی که سیاست کووید صفر را که بر اقتصاد سال جاری سنگینی می‌کرد به سرعت کاهش می‌دهد، سرعت واکسیناسیون را شتاب بخشیده است. هرچند افزایش موارد ابتلای کرونا نگرانی‌هایی را برای تقاضای کوتاه مدت به وجود آورده است ولی چشم انداز مصرف کامودیتی‌ها به خاطر کاهش محدودیت‌ها در بلندمدت صعودی است.

در حالی که چشم انداز مصرف نفت برای سال آتی ضعیف است و اوپک‌پلاس سطح تخمینی قیمت نفت را برای سال آتی کاهش داد ولی احتمالاً این کارتل پمپاژ نفت را در ماه های آتی افزایش خواهد داد.

جیمز ویسلر مدیر عامل شرکت  Vanir Global Markets Pte اعلام کرده که اوپک چشم انداز خودش را برای سه ماهه ابتدایی سال بعد کمی سخت کرده و قیمت ها از این نقطه می تواند به خاطر مسائل عرضه کمی رشد کند مشکلات خط لوله کی استون و سقف قیمتی برای نفت روسیه عوامل اثر گذار بر عرضه هستند.

چندی پیش عربستان سعودی در گزارشی در میزان مازاد بودجه سال آتی خود تجدید نظر کرد پادشاهی سعودی به دلیل رویکرد محافظه کارانه‌ای که دارد از اعلام قیمت نفت در نظر گرفته شده در بودجه خودداری می کند ولی شرکت الراجحی کپیتال تخمین زده که قیمت نفت در نظر گرفته شده در بودجه ۷۸ دلار می باشد این سطح بالاتر از سطح ۷۶ دلاری می باشد که  الراجحی کپیتال از گزارش منتشر شده در سی ام سپتامبر(هشتم مهر) تخمین زده بود.

وزیر نفت عربستان اعلام کرده که به خاطر  بازگشت سقف مسافرت‌های هوایی جهان به سطح قبل از کرونا در سال ۲۰۲۳ و افزایش تقاضای نفت چین به خاطر کاهش محدودیت های کرونایی تقاضای نفت در سال آتی افزایش خواهد یافت.

شرکت انرژی تی سی اعلام کرده که بخشی از خط لوله کی استون تا روز چهارشنبه راه اندازی می‌شود و به گفته برخی افراد آشنا فعالیت تمام شبکه تا بیستم دسامبر (۲۹ آذر) از سر گرفته خواهد شد.

وضعیت بد آب و هوایی تا کنون مانع از سرگیری مجدد فعالیت این خط لوله شده بود و شروع مجدد فعالیت ها را با مشکل مواجه کرده بود.

افراد مطلع و آشنا از ارقام اعلام کردند که ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته ۷.۸۲ میلیون بشکه افزایش پیدا کرد. ذخایر در مراکز ذخیره سازی نفت در کوشینگ و اوکلاهاما نیز رشد کرده است.