به گزارش اکوایران، همچنان چین به عنوان وارد کننده شماره یک نفت اقدام به اعمال محدودیت های کرونایی می کند و  در مقابل اوپک پلاس اقدام به کاهش تولید به میزان 2 میلیون بشکه در روز را در دستور کار خود دارد. البته امریکا به این اقدام اوپک پلاس واکنش نشان داده است و این موضوع را به نفع روسیه اعلام کرده است. 

از سویی دیگر بازار نفت با افزایش نرخ بهره در امریکا مواجه شده است وخبر ها حاکی از آن است که اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرده است میزان ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته 9.9 میلیون بشکه افزایش یافت که بزرگترین افزایش هفتگی از مارس 2021 بوده است.

اما از منظر تکنیکالی که به نمودار هفتگی نفت نگاه می‌کنیم شاهد هستیم که این کالا در محدوده 95 دلاری همچنان درگیر مقاومت و حمایت کلاسیک است. قیمت نفت در فوریه 2022 توانست این سطح 95 دلاری را رو به بالا بشکند و به اهداف بالاتر صعود کند اما در آوریل همین سال با توجه به افت ایجاد شده در قیمت نفت شاهد برگشت به این سطح حمایتی بودیم و این بار با حمایت همراه شد تا در نهایت بار دیگر به اهداف بالاتر فکر کند. 

اما در آگوست سال جاری قیمت نفت در بازه هفتگی با یک کندل قرمز و منفی شدید به زیر 95 دلار سقوط کرد تا نشان دهد فعلا تصمیمی برای بالاتر رفتن از این قیمت ها را ندارد. حالا پس از مدت زمان کوتاهی و با توجه به کاهش تولید 2  میلیون بشکه ای نفت توسط اوپک پلاس بار دیگر به این محدوده قیمتی نزدیک شد و در انتهای هفته گذشته با عرضه مواجه شد تا قیمت نفت نتواند به اهداف بالاتر از 95 دلار به ازای هر بشکه راه پیدا کند و این احتمال در بازار های جهانی وجود دارد که باردیگر شاهد کاهش قیمت نفت  تا محدوده 75 دلاری باشیم و باید دید نفت برای روز دوشنبه هفته جاری و به عنوان اولین روز کاری هفته به سمت چه قیمتی حرکت می‌کند؟

نفت