قیمت نفت در بازار های جهانی هر چند که با نوسانات بسیاری همراه بود اما نتوانست خود رابه بالای عدد 95 دلار به ازای هر بشکه برساند و دوباره شاهد افت این طلای سیاه بودیم این بار دیگر داستان مذاکرات برجام در سر خط روزنامه و خبرگزاری‌های جهانی نبود، بلکه تمام نگاه‌ها به نشست اوپک پلاس بود.

انتظار می‌رفت اوپک پلاس اقداماتی را برای تقویت قیمت‌ها انجام دهد، پس از آن که این گروه در روز دوشنبه کاهش نمادین 100 هزار بشکه‌ای از سهمیه‌های خود را انجام داد و اعلام کرد که می‌تواند در صورت لزوم گام‌های بیشتری برای تقویت قیمت‌ها بردارد. اما نتوانست تأثیر قابل توجهی بر روی قیمت‌ها داشته باشد و نفت در مسیر انتخابی خود حرکت کرد.

همچنین، اداره اطلاعات انرژی امریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته 8.8 میلیون بشکه افزایش یافت، همین طور ذخایر بنزین نیز در هفته پایانی در آمریکا افزایشی بوده است.

چین، واردکننده شماره یک جهان، به سیاست کووید صفر ادامه داده و میلیون‌ها شهروند از جمله شهر چنگدو را قرنطینه کرده است. این انتظار که افزایش نرخ بهره منجر به رکود در اقتصادهای بزرگ شود نیز به نگرانی‌های تقاضا کمک می‌کرده است.

و حالا نفت خام در محدوده 86 دلاری در حال معامله است این محدوده قیمتی را حوالی 10 نوامبر 2021 دیده بوده است که به عنوان یک مقاومت قیمتی محسوب می‌شد و در 20 ژوئن 2020 با افزایش قیمت این مقاومت را از سر راه خود برداشته است تا به اعداد بالاتر برسد.

حالا با گذشت کمتر از یکسال؛ قیمت نفت دوباره به این محدوده رسیده است و این انتظار برای فعالان این کالای با ارزش وجود دارد که نفت در این قیمت ها حمایت شود در غیر صورت بازهم شاهد افت قیمت نفت خواهیم بود.