به گزارش اکوایران، احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم در مجلس، روز گذشته در هفتمین همایش سراسری دیده بان شفافیت و عدالت در مشهد، گفت که اکنون مالیات دانه درشت‌ها ۵.۵ برابر تمام کسبه کشور شامل چهار میلیون کسبه است.

این عضو هئیت رئیسه مجلس با بیان آنکه بررسی ها نشان می دهد، در حالی که مالیات اخذ شده از کل کسبه کشور نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان است، مالیات یک مجموعه قابل شمارش از دانه درشتها ۱۱۰ همت بوده است، گفت: ۳۰ هزار متصدی مالیاتی در کشور مسوول جمع آوری مالیات و خراج در کشور هستند که ۱۵ هزار نفر از این تعداد درگیر اخذ مالیات از کسبه کشورند..

وی همچنین بیان کرد: در تنظیم بودجه کشور یک بحث این است که اصناف کشور تا ۵۰۰ میلیون تومان درآمد معاف از مالیات شوند، براین اساس سه میلیون کسبه از این گردونه مالیات ستانی خارج شده و با این قانون اینها دوستدار نظام و انقلاب می‌شوند.

امیرآبادی با اشاره به ماجرای جنجالی اختلاس ۹۲ هزار میلیاردی از فولاد مبارکه گفت: طرح موضوع اختلاس۹۲ هزار میلیارد تومانی در فولاد مبارکه اصفهان در اصل یک دروغ بود که موجب بی اعتمادی و ناراحتی مردم شد.

وی ادامه داد: برای حمایت از صنعت خودروسازی، فولاد مبارکه در فروش ورق فولادی ۵۷ هزار میلیارد تومان مطابق توافقات وزارت صنعت، معدن و تجارت با خودروسازان به آنان تخفیف داد که برخی این موضوع را به عنوان اختلاس مطرح کردند.