به گزارش اکوایران، در حالی که طبق قانون، دولت باید لایحه بودجه سال 1402 را تا نیمه آذر به مجلس شورای اسلامی ارائه کند، گمانه‌زنی‌ها درباره ارقام بودجه زیاد است و از سوی دیگر، گفته شده کار بودجه ممکن است به سال آتی بکشد.

در لایحه بودجه امسال (جدا از افزایش 25 درصدی حقوق حداقل بگیران) میزان افزایش حقوق کارمندان به صورت متوسط 10 درصد بود که در مهر امسال مجددا لایحه‌ای برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان به مجلس ارائه شد تا از نیمه دوم سال اجرایی شود.

نوزدهم آبان خبری مبنی بر افزایش متوسط 20 درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال 1402 منتشر شد. این در حالیست که حداقل نرخ تورم برای امسال حدود 40 درصد بوده و با در نظر گرفتن افزایش 20 درصدی، باز هم پاسخگوی تورم نخواهد بود و احتمالا همچنان شاهد کوچکتر شدن سفره‌ها خواهیم بود.

صبح امروز (13 آذر) جلسه‌ای غیرعلنی بین مجلس و دولت برگزار شد که در خلال آن، یکی از اعضای هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با تسنیم از تصمیم برای افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها در سال آینده خبر داده است.

علیرضا سلیمی با اشاره به جلسه غیرعلنی مجلس و دولت گفته در این جلسه مسعود میرکاظمی - رئیس سازمان برنامه و بودجه - از افزایش 20 درصدی حقوق در سال آینده خبر داده است.

این عضو هیات رئیسه مجلس همچنین با اشاره به گزارش و اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه در این جلسه، اعلام کرده که 80 درصد از درآمدهای دولت در سال 1401 تحقق پیدا کرده و به استناد همین گزارش، صادرات صنعتی کشور نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته و 87 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی کشور توسط دولت پرداخت شده است.

بر اساس اظهارات این عضو هیات رئیسه مجلس، ابراهیم رئیسی نیز در جلسه غیرعلنی قوای مجریه و مقننه، تاکید کرده که دولت به صورت جدی به دنبال تحقق عدالت در پرداخت حقوق و دستمزدها است و به‌زودی لایحه‌ای در این رابطه به مجلس ارسال خواهد شد.