به گزارش اکوایران- قیمت دلار آمریکا مسیر صعودی که از ابتدای هفته پیش گرفته بود، ادامه داد. دلار معاملات امروز را با قیمت ۲۸ هزار و ۱۸۰ تومان آغاز کرد و تا ۲۸ هزار و ۲۶۰ تومان نیز بالا رفت. مرز حساس بعدی برای قیمت دلار ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان عنوان می‌شد، قیمت دلار از این مرز عبور نکرد و دوباره به سمت عقب بازگشت، قیمت دلار در آخرین ساعات معاملات امروز ۲۸ هزارو ۲۵۰ تومان بود. قیمت نقدی دلار در عبور از مرز حساس ناکام ماند، اما قیمت دلار در معاملات فردایی در آخرین ساعات معاملات امروز بالای ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان قرار داشت. قیمت درهم نیز در معاملات امروز همراه با قیمت دلار مسیر افزایشی را دنبال کرد و روی ۷ هزار و ۷۰۰ تومان قرار گرفت.

1

واکنش قیمت سکه به رشد دلار

قیمت طلا در ساعت ۱۵ و ۴۳ دقیقه عصر به وقت ایران روی ۱۸۲۵ دلار قرار داشت، قیمت طلا با وجود افت محدود نسبت به عصر دیروز در جایگاه خوبی بود و به طور کلی وضعیت بازار فلزگرانبها امیدوارکننده بود، قیمت دلار نیز افزایش داشت. در نتیجه قیمت سکه هم بالا رفت و جایگاه خود بالای مرز حساس ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را تثبیت کرد. قیمت سکه امامی در شروع معاملات امروز ۵۰ هزار تومان از عصر روز گذشته بالاتر بود و روی ۱۲ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان قرار داشت. قیمت سکه تا ۱۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان نیز بالا رفت و در نهایت روی ۱۲ میلیون و ۲۷۵ هزار تومان قرار گرفت.

3

عرضه دلار متشکل افزایش یافت

عرضه دلار متشکل امروز از روز گذشته 6 درصد بالاتر بود و روی 10 میلیون و 920 هزار قرار داشت، اما این حجم از عرضه نتوانست افزایش قیمت دلار را متوقف کند، امروز تغییرات قیمت دلار سنا و متشکل نیز مثبت بود، قیمت دلار سنا ۹۱ تومان رشد کرد و روی ۲۷ هزار و ۵۹۰ تومان قرار گرفت. قیمت دلار متشکل نیز ۵۰ تومان بالا رفت و روی ۲۷ هزار و ۳۲۰ تومان ایستاد.

4

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار آزاد امروز با وجود رشد عرضه در بازار متشکل مسیر افزایشی خود را ادامه داد و به مرز ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان نزدیک شد، قیمت دلار در معاملات فردایی در آخرین ساعات معاملات امروز بالای ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان قرار داشت. قیمت دلار سنا و متشکل نیز تغییراتی مثبت را به ثبت رساندند. قیمت سکه امامی همراه با افزایش قیمت دلار رشد کرد و روی ۱۲ میلیون و۲۷۵ هزار تومان قرار گرفت و قیمت درهم امارات روی ۷ هزار و۷۰۰ تومان ایستاد.

قیمت دلار به مرز حساس جدید نزدیک شد/ استفاده ابزاری از اخبار در بازار دلار