روز گذشته حباب فلز گران بهای داخلی تا محدوده ۴/۱ درصدی کاهش یافت. به گفته برخی تحلیل گران،‌ فاصله ارزش ذاتی و بازاری سکه بسیار کاهش یافته است و این موضوع می تواند خرید فلز گران بهای داخلی را برای معامله گران کم ریسک معقولانه تر کند.

گفته می شود، زمانی که حباب یک دارایی بالا باشد معامله گران کم ریسک تمایلی برای ورود به آن بازار ندارند،‌چرا که تصور می کنند با ترکیدن حباب،‌ دچار ضرر معناداری خواهند شد. با توجه به چنین برداشتی، می توان انتظار داشت که تقاضای واقعی تا حدی طی روز جاری در بازار سکه بیشتر شود. حباب سکه کاهش یافته است و خرید آن برای بازیگران منطقی بازار به صرفه تر شده است.  در کنار این، تحلیل گران فنی بارها به این نکته اشاره کردند که با نزدیک شدن سکه به محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی، میزان خریدهای معامله گران بیشتر خواهد شد.

Untitled-16

روند قیمت سکه در معاملات پشت خطی نیز بیشتر از نظریه افزایشی های بازار حمایت می کرد،‌ چرا  که فلز گران بهای داخلی دیشب تا محدوده ۱۱ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان پیش روی کرد.

با این حال، دسته ای از معامله گران نیز باور دارند که سکه در مسیر میان مدت نزولی قرار گرفته است. این گروه اعتقاد دارند که کاهش حباب سکه به معنای آن است که جذابیت فلز گران بهای داخلی برای معامله گران پایین آمده است. در این شرایط از نگاه آن ها، تقاضای سفته بازی برای فلز گران بهای داخلی پایین می آید و این موضوع موجب می شود که سکه توان خاصی برای رشد قیمت نداشته باشد. 

1-01