معامله گران ارزی با یک شایعه مرز ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومانی دلار را حفظ کرده اند. پس از افت شدید شاخص کل بورس در روز یک شنبه،‌ اعتراضات زیادی نسبت به عملکرد دولت صورت گرفت. نوسان گیران دلار روز دوشنبه عنوان می کردند، دولت برای جلوگیری از ریزش بیشتر بورس،‌ اجازه افت بیشتر قیمت دلار را نخواهد داد. با این حال،‌ رفتار بازیگران در بازار متشکل ارزی حداقل نشان می دهد که میزان عرضه ارز کاهش پیدا نکرده که حتی زیاد شده است.

توجه معامله گران فردوسی به بازار سهام

برخی از معامله گران اعتقاد دارند  که بین دلار و شاخص کل بورس رابطه مستقیمی وجود دارد و با توجه به اعتراضات اخیر،‌انتظار دارند که دولت با اهرم اسکناس آمریکایی مانع از قرمزپوشی بازار سهام شود. این شایعه در حالی در بازار وجود داشت که هیچ نشانه خاصی برای تایید آن وجود نداشت.

 در این میان، برخی فعالان عنوان می کردند که سبزپوشی برخی سهم های پتروشیمی در روز دوشنبه به دلیل کاهشی انتظارات نزولی برای دلار بود. در این شرایط می توان گفت که برخی تحلیلگران باور دارند، در صورت سبزپوشی بازار سهام در روز سه شنبه، معامله گران اسکناس آمریکایی نیز با فراغ بال بیشتری در موقعیت خرید قرار خواهند گرفت، چرا که تصور می کنند بازارساز قصد پایین بردن قیمت ها را ندارد.

1-01

 

نقش مرز حساس درهم در بازار ارز

عامل مهم تری که برای بازیگران ارزی در روز سه شنبه اهمیت دارد، روند قیمت حواله درهم است. در صورتی که درهم حرکت صعودی به سوی محدوده ۷هزار و ۶۰۰ تومان را ادامه دهد، انتظار می رود که دلار نیز در بازار داخلی به سوی مقاومت ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان حرکت کند. البته با توجه به احتمال شروع مذاکرات از نیمه دوم نوامبر و افت محدود این ارز در معاملات پشت خطی، ممکن است که اسکناس آمریکایی در روز سه شنبه با افت قیمت مواجه شود. سطح حساس مورد توجه معامله گران کاهشی محدوده ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومانی خواهد بود. در صورت از دست رفتن این سطح، دلار به سوی حمایت ۲۷ هزار و ۱۰۰ تومان حرکت خواهد کرد.